[dernek] Re: bazi sorular

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 13:08:47 EST

    Merhaba,

    On Tue, 16 Dec 2003, Mustafa Akgul wrote:

    > Soru: Türkiye'de kişisel bilgisayarlarda , Üniveriste
    > bilgi işlemlerindeki
    > sunucularda, İşyerlerinde Linux kullanım oranı
    > konusunda bilgi verebilir
    > misiniz?

    Degisik sektorlerden/kurumlardan ornekler vermeye calisayim:

    - - Eti Holding A.S., sunucularinda uzun suredir Linux kullaniyorlar.

    - - Eti Aluminyum A.S., E-posta,Web/DNS/FTP sunucularinda Linux
    kullaniyorlar. Yakinda Proxy sunucularini da gecirecekler.

    - - Bayindir Hastanesi, e-posta/DNS/Web sunucusunda Linux kullaniyor.

    - - Turk Telekom Uydu Haberlesme ve Yonetim Dairesi Baskanligi
    e-posta/Web/DNS sunucularinda Linux kullaniyor.

    - - Cankaya Ilkogretim Okulu, bu yeni prpoe kapsaminda Linux sunucu
    kullaniyor.

    - - Elektrik Muh. Odasi, TMMOB, SPO, KMO, MMO ve Metalurji Muh. Odasi
    Internet sunucularinda Linux kullaniyorlar. MMO haric digerlerinin 8200
    kullanicisi var toplam ve buyuk bir cogunlugu aktif olarak sunucuyu
    kullaniyor. Otomasyon yaziliminin bir bolumu de Linux uzerinden geciyor.

    - - TR.NET, iki DNS sunucusu,bir hosting makinesini ve bilimum birkac
    sunucuyu Linux, geri kalanlarin hemen hemen hepsini de AIX uzerinde
    calistiriyor.

    - - Datca Belediyesi, Linux kullanimi icin ciddi miktarda caba gosteriyor.
    Kendi makinelerini kendileri kurdular; ama altyapi sorunlari nedeniyle
    bunu kullanamiyorlar.

    - - Lafarge, tum Turkiye'deki WAN hatlarinin kontrolu icin hazirlanan
    sunucuda Linux kullaniyor.

    - - Kendi sirketim (TDM ve TkDMSoft), E-posta/web/DNS/PostgreSQL sunucusunun
    yani sira, firewall, proxy,dhcp ve fax sunucusu icin toplam 4 makinede
    Linux calistiriyor, 1997'den beri.

    - - Kirikkale Universitesi (degismedi ise) internet sunucusunda Linux
    kullaniyor.

    Ozellikle ADSL'in yayginlasmasi ile birlikte, kucuk sirketlerin Linux
    kullanma oraninin artacagina inaniyorum.

    > Soru: Türkiye'de kişisel bilgisayar olarak Linux kullanan kamu kurumu,
    > eğitim kurumu, özel şirketlere örnekler verebilir misiniz?

    - - Benim sirketimde 4 kisi masaustunde Linux kullaniyor. Ben haric diger
    ucu Windows da kullaniyor ama MS Office'in yaninda OpenOffice.org 1.1.0 da
    kullaniyorlar (ozellikle PDF amacli). Kendi icimizdeki yazismalarin onemli
    bir kismi Ooo uzerinden geciyor.

    - - Eti Holding Bilgi Islem Dairesindeki arkadaslar, masaustunde de Linux
    kullaniyorlar.

    - - EMO ve TMMOB bir sure once OpenOffice.org'a gecmisti ama onlarin
    sonradan teknik bir sorunu oldu; sanirim su anda o projeyi bekletiyorlar.
    Ama prensip olarak acik kaynak kodu destekliyorlar.

    Aklima gelenler bunlar.
    - --
    Devrim GUNDUZ
    devrim@gunduz.org devrim.gunduz@linux.org.tr