[dernek] Re: Compex, seminer vs.

---------

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 01 Dec 2003 - 06:14:58 EST

    Selamlar..

    --- Baris Metin <baris@metin.org> wrote:
    > Selamlar,
    >

    > Thu, Nov 27, 2003 at 11:36:04AM -0800 , Serdar KOYLU :

    > iken
    > dogrusu.
    >
    > Bence burası çok doğru değil. Kurulum seminerlerine her zaman ihtiyaç
    > var. Basit anlamda "iki tık tık" ile kurulumu gösterebilmek önemli.
    > Sürekli olarak kurulum seminerleri yapılıyor ama gördüğüm kadarı ile
    > katılımcıları değişiyor. Kurulum herkesin ilgisini çekiyor ama tek
    > başına kurulum eksik. İhtiyacı karşılamıyor.

    Himmm.. Biraz misinformasyon yapmisim.

    Aslolarak vurgulamak istedigim sey, kurulum olayinin bu seminer
    ozelinde ana tema olmamasi seklinde. Elbette orada, en kolay kurulan
    sey olarak gostermek gerekir. Ama uzun uzun kurulum yapmadan. Basitce,
    knoppix olayina girilir. Buyrun tanismak istiyorsaniz, hic kurmaniz
    bile gerekmiyor netekim denir. Uzerine de cila cekilir, read-only
    ortamda bile boyle guzelce calisabilen, kurulum eziyeti olmayan bu
    sistemin kurulumunun ne kadar kolay olabilecegini siz hesap edin
    gibisinden anlatilir. Hatta, imkan olursa, bos HD olan bir makineye
    hizlica MDK kurulur, 3 dk.. O Programlari kopyalarken vakit kazanilir.

    Ama bunun onceden prova edilmesi gerekir. Sablonun timing'i cok iyi
    ayarlanmali. Aksilik cikmayacagi (ki cikmaz, ama ne olur olmaz, UPS
    bulundurmak filan iyi olabilir) garanti edilmeli.

    Haa, diger yandan. Kurulum seminerleri iki turlu olmali. Birisi harbi
    kurulum semineri. Linux nasil kurulur ? CD'den boot, syslinux,
    installer, paket yoneticisi nedir, dagitimlarda gelen paketler (en SIK
    gorulenler), fs(partitioning vs.) stratejileri, FSH yapisi, network
    ayarlari, hardware dedection, Signal 11 sorunu vs. Yani tam tamina bir
    kurulum semineri. Slackware, MDK, ve RH kurulumlari yapilmali,
    simultane yapilirsa, sorun pek fazla olmaz.

    Diger turunde ise, amac MDK kurulumu olmamali. MDK tanitimi olmali.
    Kurmak, kullanmak, kontrol paneli, webmin, komut satiri, paket
    guncellemesi vs. vs. Elbet sade MDK degil, RH, SW vs. hepsi icin ayri
    ayri.

    Ama bunlarin her ikiside bu fuar icin cok banal olur kanaatindeyim.
    > Bunu bu şekilde vurgulamak bence yanlış olur. Tamam her işlerini
    > görecek
    > ama nasıl görecek. Bazı işlerini kendi başlarına göremeyecekler, bir
    > uzmana ihtiyaçları olacak. Ya da bazı işleri için ücretli yazılımlara
    > ihtiyaç duyacaklar, vs...

    Yaa, bosverin. Dun MS'nin bir adami cikti TRT2'de, gozumun icine baka
    baka yalan kiviriyor. Neymis efendim, bana gelen maili baskasina
    forward edemeyecekmisim. Bir kez okuyabilecekmisim bir belgeyi. Aptalim
    ya ben, screen snapshot yapmayi da beceremem degil mi ? Milleti bu
    kadar keriz yerine koyan biriyle ugrasiyorsunuz. Evet, ben iddia ederim
    her isinize sadece linux yeter ki benim yetiyor. Kabul ederim, bazi
    seyler yok, ama bunun orada soylenmesi makul degil. Bosverin otesini.
    Keske bulabilsek de mesela Cadence gostersek oradaki millete. Ve hatta
    crossoffice cakip, MS Office'i de calistirsak.. Desekki, alin iste,
    bunu bile calistirir bu meret..

    > Her alanda linux en iyi tercihtir demek yerine daha önce söylediğim
    > gibi
    > bir liste ile insanların karşısına çıkmak çok daha mantıklı
    > olacaktır.
    > Bu listeyi oluşturmak zor, daha sonra sürekli olarak güncel tutmak
    > gerekecektir, vs. Ama bence faydalı olacaktır.

    Dogru. Ama her dogruyu her yerde soylemek caiz degildir. MS tanitimi
    yapanlar, bizim urunumuz sunu ve sunu beceremez diyor mu hic ?

    Konu dogruculuk mevzusu degil. Adam, o eksik olan hususu belki omru
    boyunca hic kullanmayacak. Ama oradan kendine tutunacak dal buluyor.
    Eh, iste Linux eksik diyor.

    Bu MS tayfasinin onde gidenlerine bir bakin. Hakki Ocal'in Linux icin
    "cekirdek yerken yazdiklari sistem" demelerine, birinin cikip Linux
    parali vs. demesine, oburunun cikip Linux guvensizdir demesine. MS'nin
    en guvenli OS ilan ettigi XP'yi internete bagladinizmi hack edilmesi 10
    dakikayi bulmuyor. Hic bundan bahsediyor mu ?

    Boyuna sisirip sisirip herkesin gozunu boyadigi .NET ne oldu ? Nereye
    gitti Hailstrom. Hani bir kez login olup koca internetin altini ustune
    getirecektik ?

    Propaganda, tanitim vs. baska sey. Burada insanlara cennet
    vadetmelisiniz resmen. Yoksa, en guzel okyanusta, en iyi adayi
    vaadetseniz, burada kayak yapilmiyormus diye burun kivirip hic bir halt
    yapamadiklari Windows'a sarilirlar simsiki..

    > Doğru, fazla abartmadan iyi vurgulamak gerekiyor. Bu sahip olmanın
    > neler
    > getirdiğinden, avantajlarından bahsetmek gerekiyor. Ama fazla
    > duygusallaşmadan ve insanları sıkmadan.
    >
    > Özgür yazılımların sahipsiz ve lisanssız olmadığını anlatmak lazım.

    Bu husus vurgulanmali..

    > Yine fazla abartmamak lazım. Gönüllü destekçilerin önemini herzaman
    > vurgulamalı ve ürünlerini (döküman, hızlı yardım, vs.) anlatmalıyız.
    > Ama
    > bazı durumlarda destek için, _ticari yazılımlarda olduğu gibi_, ücret
    > ödemeleri gerektiğini anlatmak gerekiyor.

    Asil vurgulanacak olay sudur. Windows'ta destek almadan bir adim
    gidemezsiniz. Hep bela cikarir durur basiniza. Oysa linux'ta bunu
    yasamazsiniz. Kurarsiniz ve calisir. Kabul ediyorum. Belki arada
    sorunlar olabilir. Ama o halde de Windows'un size verecegi destek
    Format C: iken, Linux'ta, servisi bile aksatmadan isinizi gorursunuz..

    Saygi ve sevgiler..