[dernek] Re: Compex, seminer vs.

---------

From: Serhat Ayan (serhat@ayan.org)
Date: Mon 01 Dec 2003 - 01:57:49 EST

    Genellikle bu alana yazdiklarim linuxseverler tarafindan yogun elestiri
    bombardimanina tutuluyor ancak uzaktan linuxsever olarak bir iki noktayi
    dikkatlerinize sunmak istiyorum:

    1. Linux kurulumu icin basari oykuleri tadinda seylere ihtiyac var: Ornegin
    linux su kadar dakika icinde kuruluyor, su urun gamindaki tum yan aksaminizi
    taniyor, windows 2000 veya xp olsun hepsiyle yan yana calisabilir bicimde
    kurulabiliyor gibi. Bu mini demo, su anda MS ürünler kullanan ve bundan
    hemen ilk planda vazgecemeyecek olan benim gibi kullanicilar icin en azindan
    ilk adim olacaktir.

    2. Linux her isinizi gorur kapsaminda yine basari oykulerine ihtiyac var:
    Ornegin bir "MS office uygulamasi ve linux muadilleri white paper" tadinda
    bir yazi, metin cok is gorur inancindayim. Bunun disinda arayuz demolari
    yapilip bu sistemin isletilmesi bakin bu kadar kolay denirse yine bir
    cekicilik saglayacagini dusunuyorum

    3. Urunun sahibi olunmasi kavramini son kullanicinin ilk planda
    sezebilecegini dusunmuyorum. Bunun yerine linux kurarsaniz su kadar sureyle
    guncelleyebilir, tamamen ucretsiz olarak su uygulamalari edinebilirsiniz
    gibi bir hizmet sunulursa insanlarin en azindan bir kisminin buna girecegini
    dusunuyorum

    4. Daha once de soylemistim sanirim, linux temelli sunucu tarafi web
    uygulamalarindan da ornekler verilmesi, on dakikada anahtar teslim web
    portallarinin kurulabiliyor olmasinin tanitimi ilgi alaniniza girer mi
    bilmiyorum. keske bunun da plesk uygulamalarinin da turevlerini
    gosterseniz...

    Son olarak... Bu fuarda yapilacak etkin tanitimin son kullanici kapsaminda
    cok ciddi geri donusunun olacagini dusunuyorum. Sahsim adina yapilacaklarin
    kesin listesi cikinca etkin olarak tanitma sozu veriyorum.

    Saygilarimla
    Serhat Ayan