[Dernek] Okullarda Linux ve Ozgur Yazilim...

From: Ethem Derman (ethem.derman@ankara.edu.tr)
Date: Fri 15 Mar 2002 - 11:12:11 EET

20-22 Mayis 2002 tarihinda ODTU Kultur ve Kongre merkezinde yapilacak
olan Bilisim Teknolojileri isiginda egitim (BTIE 2002) konferansinin
danisma kurulu dun toplandi. Konferansin konulari arasina "Okullarda
Linux ve Ozgur Yazilim" basliginin eklenmesini onerdim, katilimcilar
kabul etti. Bu konuda konferansta bir seyler yapmamiz gerekecek. Bugun
de BT-Net'de asagidaki haberi okudum, Gorkem'i kutluyorum.
Konferansta neler yapilir konusunda benim dusundugum

1. Bir calisma grubu olustururuz ve Ozgur Yazilimin yararlarini nicin
okullarda kullanilmasi gerektigini vurgulayabiliriz.

2. Yine bir calisma grubu olusturur ve acik kaynak kodlu bazi egitim
programlarini (varsa) ornegin fizik ve matematik ile ilgili onlarin
tanitimini yapabiliriz, dogal olarak turkcelestirerek.

Bu konuda dusunduklerinizi listeye yazarsaniz memnun olurum.

ethem derman

'Şimdi Linux'lu olduk...' Haberler (14.03.2002 - 03:09)

BTnetGelecek AŞ, 'Her okula Linux' kampanyası başlattı. 15 Nisan'a
kadar sürecek kampanyaya katılan okullar Gelecek Linux 1.1 ve Open
Office paketlerine Türkçe kurulum ve kullanım kitapçığıyla birlikte
ücretsiz sahip olabilecek. Ücretsiz ve Türkçe avantajıyla okullar
için başlatılan 'Her Okula Linux Kampanyası' ile öğrenciler geleceğin
işletim sistemi Linux ile tanışacak. Türkiye'de TÜBİTAK, Emniyet
Genel Müdürlüğü, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü gibi yüksek
güvenliğin gerekli olduğu yerlerde ve hareketin yoğun olduğu pek çok
özel kuruluşta tercih edilen Linux, söz konusu kampanya ile okullarda
da yerini alacak. Bu sayede genç beyinler serbest yazılım felsefesiyle
tanışacak ve dünyanın her yerindeki Linux kullanıcılarıyla bilgi
alışverişinde bulunma fırsatı yakalayacak. CD'de neler var? Kampanya
kapsamında, ilköğretimden üniversiteye kadar talepte bulunan her okul,
eğitsel yazılımlar da içeren Gelecek Linux 1.1 ve Open Office paketine
ücretsiz sahip olacak.

Btnet 2001©