[LINUX:6686] Re: Sendmail - Web arayuzu

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 2 Jun 1999 15:35:57 +0300 (EET DST)

On Wed, 2 Jun 1999, Murat Koc wrote:

> Bulabilirsin.
> Sanirim mailstudio, focalmail, webmail, Atdot, IMP, cwmail, CGatePro,
> e-smith adli programlardan bir tanesi isine yarayacaktir.
> Kolay Gelsin.

Yukarda saydiklariniz sadece e-mail okumak ve bazi islemleri yapmak icin
kullaniliyor.. Ama Sanirim arkadas daha ozellikli bir program istiyor..
Ozellikle Passwd degistirme.. Sanirim kendinizin oturup program yazmaniz
gerekecek.. Bildigim hicbir free webmail arayuzu passwd degistirmeyi
desteklemiyor.. Aslinda bir ara web uzerinden sifre degistirmek icin
ugrasmistim.. Son eristigim nokta spesifik bir dosyaya ulasmak olmustu..
Ama Sistem baglaminda passwd degistirmek gerektigi icin iki cozum
bulmustum.. Ya web arayuzunun erisebilecegi shadow veya en azindan sadece
pop3 kullanicilarin oldugu bir dosya yaratip erisim yetkilerini cok iyi
duzenlemek.. Arka planda calisan bir program vasitasiylada bu userleri
update etme (ayri kontrol dosyalari sayesinde) .. Birde real time olarak
/etc/shadow'a erisen suid bir cgi yada baska script ile yazilan program
vasitasiyla erismek.. Tabi bu cok iyi tasarlanan bir script olmali..
Aniden root passwordunuz bir bakmissiniz degismis..;p
SEcurity konusunu tam olarak saylayamayacagimi dusunerek bundan
vazgectim.. Ama hazir yazilimlar varsa cok daha iyi olacagini dusundum..
Baska bir dusunce de client server mimarisinde yazilmis passwd deamon
programi bulmak veya yazmak seklinde olabilir..
Sifre degistirme sorgulama vsvs islemi cok iyi sekilde yazilmis bu daemon
tarafindan kontrol edilir.. Client arabirimide cgi yada baska soket
baglantisi yapabilecek arabirim sayesinde yapilir.. Su ana kadar cok
aramama ragmen boyle bisey bulamadim.. Bir ara var oldugunu filan
duymustum ama bulamadim..:((
Benim onerebileceklerim bunlar..
iyi calismalar dilegiyle..
dS