[LINUX:6564] Re: Partition sorunu

M. =?iso-8859-1?Q?G=F6khan?= POYRAZ (gokhan@sdu.edu.tr)
Sun, 30 May 1999 16:48:20 +0300 (EET DST)

Sistemi Linux boot ve root disketleri ile ac. fdisk yardimiyla once tum
partition'lari
kaldir sonra diledigin gibi partition'lari yeniden olustur. Ancak Linux
partition'u
baslangici ilk 2 GB icerisinde olsun. Olusturdugun tum partitionlar
Linux Native tipinde olacak.
Linux Swap ve Win98 icin ayirmis oldugun partitionlarin tipini
degistirmen gerekecek.
Sistemi yeniden boot etmene gerek kalmadan 'setup' programini
calistirabilirsin. Ancak
Win98 partitionuna linux altinda erismek istiyorsan sistemi win98
disketi ile ac ve
win98 partitionunu formatla. Zaten 'C' goreceksin ve formatsiz diyecek..
Sonra tekrar setup icin linux disketleri ile boot et.
Eger fdisk ile diski kullanamiyorsan diskin hangi IDE kanalinda oldugunu
kontrol et.
'primary master' degilse bu sekle getimeni oneririm. Farkli bir kanalda
ise
mesela 'secondary master' icin fdisk programini 'fdisk /dev/hdc'
seklinde calistirman
gerekebilir.
Umarim kurulum mumkun olur.
gokhan