[LINUX:6560] Re: ppp

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Sun, 30 May 1999 15:01:20 +0300 (EET DST)

On Sun, 30 May 1999, Ahmet Aksoy wrote:

> Merhaba,
> Slackware 3.5, çekirdek 2.0.36'li sistemde çekirdegi 2.2.1'e yukselttim. Yeni
> çekirdek, açilis sirasinda loginden hemen once
> ipfwadm : setsockopt failed: Invalid argument
> ipfwadm : setsockopt failed: No such file or directory

2.1.121 den iribaren zannediyorum ipfwadm yerine ipchains geldi. Bu
hatalar ondan kaynallanIyor. 2.2.x serisi bi kernel kullanIcaksanIz
ipchains kullanmalIsInIz.
AyrIca Slackware 3.5 bir sistemde 2.2.x kernel serisi kullanmak bence
bUyUk hata. DeGiSmesi gereken birsUrU paket var ve yeni daGItIm kurmak
daha az zahmetli olur.
Gerekli detaylar iCin kernel directory si iCindeki Documentation/Changes
dosyasIna bakabilirsiniz. Sisteminizde
/usr/src/linux/Documentation/Changes olarak bulunmasI lazIm.
Bu dosya iCinde o kernel iCin gerekli minimum paket versionlarInI
bulabilirsiniz. AyrIca yine bu dosya iCinde birkaC URL de verilmiS iSinize
yarayacak. Ama benim size tavsiyem Slackeare 4.0'a yUkseltmeniz sisteminizi.
Zaten Uzerinde 2.2.6 kernel geliyor.

> [...]
> Ne yapabilirim?
>
> www.kernel.org ve www.linux.org.tr uzerinden çekirdek 2.2.9'u indirme
> çabalarim sonuç vermedi. Sistemler asiri yuklu gorunuyor. Bu nedenle PcNet
> tarafindan Mart 99'da verilen çekirdegi kullandim. Kaynaklarla ilgili hiçbir
> bilgi olmadigi için, el yordamiyla çalistim. 2.0.36'dan 2.2.1'e geçis
> sirasinda nelerin dikkate alinmasi gerektigi konusunda elimde hiçbir veri yok.
> Asiri yuklu olmayan, çekirdek degisimi konusunda bana yardimci olabilecek
> kaynaklar içeren adres/ler ariyorum. Yanit ve/veya adresleriniz için simdiden

kernel download etmek iCin ftp://ftp.tr.kernel.org/pub/linux/kernel
adresini kullanabilirsiniz. Ama DNS kaydI yUzUnden bazI yerlerde
girilemiyor. BOyle bu durumumuz varsa
ftp://ftp.gazi.edu.tr/pub/linux/kernel directory sinden de alabilirsiniz.
YalnIz her zaman gUncel olmayabilir gazi nin ftp si. Manual olarak en son
versionlarI bulundurmaya CalISIyorum.
Yurt dISIndan download etmek iCin de www.kernel.org iyi bir tercih deGil.
CoGu zaman anonymous limiti dolu oluyor. Onun yerine
ftp://ftp.<ulkekodu>.kernel.org iyi bir COzUm olabilir.
ftp://ftp.tr.kernel.org , ftp://ftp.us.kernel.org ,
ftp://ftp.uk.kernel.org , ftp://ftp.de.kernel.org gibi.