[LINUX:6410] Re: .htaccess Hakkinda

Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Mon, 24 May 1999 22:05:11 +0300 (EET DST)

Apache de hazir fonksiyon var. Program yazmana gerek yok
yapacagin isler.

1) hangi dizinlere girilidiginde sifre sorulmasini istiyorsan asagidaki
satirlari .htaccess adinda dosya olusturup icine asagidakileri ekle.

AuthUserFile /usr/www/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName
AuthType Basic
<Limit GET>
require valid-user
</Limit>

2) /usr/www/.htpasswd adinda bos bir dosya olustur. (mkdir /usr/www gerekir)
sonra htpasswd komutunu kullanarak user ve sifre ekle bu dosyanin icine.
htpasswd --help ile nasil kullanilacagini ogrenirsin.

3) httpd yi restart et.