[LINUX:6406] Re: 2.3.3 kernel ve FrameBuffer..

Yavuz Selim Komur (komur@bilkent.edu.tr)
Mon, 24 May 1999 18:34:04 +0300 (EET DST)

On 24 May 1999, Oguz Kutlu Asik wrote:

> bir iki sorum var,
>
> 2.1.x serisi kernellerin bazilarinda ve 2.2.x kernellerde de framebuffer
> kullanilabiliyordu sanirim. Farki daha az bellek kullanmasi ve daha hizli
> olmasi mi?

FrameBuffer epeydir var. Bir ara S3Virge kart alip 2MB bellek ile
denemistim.. Ama X konusunda yeteri kadar zaman ayirmadigim icin
yazmadim..

Daha az bellek harciyor dedigim X server en azindan size olarak kucuk. Az
bellek harcayan X server yani..

> [...]
> (mesela Diamond FireGL sadece 640x480 modu icin Vesa 2.0 destegi
> iceriyor.) Ekran kartinin Vesa 2.0 icin hangi modlari destekledigini
> bulmak icin DOS icin vesainfo.exe isimli bir program vardi, bunun linux
> icin olani var mi acaba?
>
> Ayrica sanirim bircok kisi, eger kartlari XFree86 tarafindan desteklenmese
> bile (ex: 3dfx Banshee), kartlari VESA 2.0 uyumlu ise (hatta bazilari
> uyumlu degilse bile)
> kartlarini XFree86 yla kullanabileceklerini bilselerdi, sanirim
> mailinizle daha fazla ilgilenirlerdi. :))

Biraz once birisi SiS karti sormustu mesala. Onuda calistiriyor..

> Love + respect
>
> Oguz

Yavuz