[LINUX:6347] Re: Ynt: Re: Remote Xwindow

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 21 May 1999 12:01:50 +0300 (EET DST)

On Thu, 20 May 1999, L. Sezen Ozlem wrote:

> Peki bu olayi nasil yapacagiz?
> Yani Linux'ten baglandim, Sonra X ile nasil baska makinaya baglaniyoruz.

X ile baska makinaya baglanmiyorsunuz..
Soyle basit bir ornekle aciklarsak..
Makinaniz uzerinde Win 95 OS calistigini kabul edelim..
Normalde win95 X ilgili yazilim gelmemektedir.. Bu yuzden 2. bir sirketten
ticari veya shareware X Server sunuculari almaniz gerekiyor.. Sizin basit
olarak bunu denemeniz icin tucows arsivlerinde(ornegin
tucows.ankara.edu.tr) MI/X diye freeware bir X server yazilimi mevcut..
Bunu alip makinaniza yukleyebilirsiniz..
Bundan baska X server gorevi yapabilen VNC diye bir yazilim var.. Ama
nedense bugun ingilteredeki ana sitesine ulasamiyorum.. Altavista gibi
arama makinalarinda vnc diye aratirsaniz siteyi bulabilirsiniz..
Bu arada VNC client ve server yazilimlarini ceken birileri varsa mumkunse
ftp ile ulasabilecegimiz bir yere koyabilirmi yada en azindan oyle bir
imkan yoksa bana yollasinlar ben gazi'ye koyarim..

Simdi ornege basit olarak Linux server uzerinde netscape calistirip
goruntusunu bizim makina uzerinde gormekle devam edelim..
Once normal yollardan server makinamiza telnet cekiyoruz..
Kullanilan shellin bash oldugunu kabul ediyorum...
server makina uzerindeyken
export DISPLAY=servere.baglandiginiz.client.IPveyahostname:0.0

sonrada :
netscape &
o zaman netscape ekrani sizin makinaniz uzerinde gorulecektir..

iyi calismalar
dS
Not:LAN uzerinde cok iyi performans alabilirsiniz.. Ama modem ile
baglantida ne kadar iyi olur onu bilemeyecegim..