[LINUX:6115] Re: hata mesajlari

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 14 May 1999 14:48:48 +0300 (EET DST)

On Fri, 14 May 1999, murat kasikcioglu wrote:

> merhaba,
> redhat 5.2
> sabah geldigimde linux server cokmustu. klavye kitlenmis. yeniden reboot
> edince disk hatalari verdi. e2fsck ile onarip yeniden calistirdim. su an
> sorunsuz calisiyor.
> hatanin nereden kaynaklandigini nasil bulabilirim? (soru biraz genel
> oldu)
> iyi calismalar,
>
> not: ram arttirimi sirasinda disk hatasi cikmisti. o tarihten sonra iki-
> uc defa tekrarladi bu hatayi.
Bence ilk is olarak /var/log/messages ve /var/log/syslog dosyalarina
bakin..
Sorunu ordan bulursunuz.. Hatanin bircok nedeni olabilir.. O yuzden oraya
baktiktan sonra eger sorunun nerden kaynaklandigini bulamazsaniz buraya
hata mesajlari sunlar diye mail atin yardimci oluruz..
iyi calismalar..
dS