[LINUX:6095] Re: Selami Aksoy Re: Firewall+Proxy'de pop3 sorunu

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 14 May 1999 09:45:11 +0300 (EET DST)

On Fri, 14 May 1999, Mustafa BiNATLI wrote:

> Masquerading zaten var. Routerimiz CISCO ve bu isi o yapiyor zaten ama
> bizim bazi makinelerimizin disariya baglantisi var. Yani diger
> firmalarimizla baglantisi var ve dolayisiyla legal IP leri var.
> Firewallu bunun icin kurdum. Tesekkurler...

Oncelikle sunu sormak istiyorum eskiden siz legal IP'lerden baglan,irken
bu servis saglayicilarin pop3 hizmetlerini kullanabiliyormuydunuz?!
Belkide guvenlik olsun diye kendi IP bloklarina kapatmislardir.. Bu sadece
bir gorus..
Bu arada eger onceden kullanabiliyor iseniz su anda firewall rule larini
dogru kurmamissinizdir..
Ornegin disardan 110 portuna gelen isteklere izin vermiyor olabilirsiniz
yada icerden sadece belli portlardan cikis veriyor da olabilirsiniz..
Bence icerdeki IP'lerden her sekilde disariya cikmalarina izin verin..
Ag alti yapinizin tam olarak nasil oldugunu bilmedigimden size kesin cevap
veremeyecegim..
iyi calismalar..
dS