[LINUX:6087] Re: Firewall+Proxy'de pop3 sorunu

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Thu, 13 May 1999 23:08:42 +0300 (EET DST)

On Thu, 13 May 1999, Mustafa BiNATLI wrote:

> Selam
>
> Firmamizin aginin guvenligini saglamak icin bir firewall ve squid proxy
> 2.0 kurdum. Hersey cok guzel calisiyor ama bazi kullanicilarin bazi
> internet servis saglayicilardan email hesaplari var. Ve bunlari
> kullanmak istiyorlar. Kullandiklari makinelerde win95. Proxy transparent
> degil. Daha dogrusu transparent kuramadim. Netscape'in proxy ayarlarini
> yapiyorum ve internete cikiyor. Ama bir turlu emailleri alip
> gonderemiyoruz. mail.superonline.com ve pop.doruk.net.tr pop3
> serverlarini kullanarak email almamiz gerekiyor ama onlari bulamadigini
> [...]

IP Masquerading kullanabilirdiniz bunun iCin. iCerdeki makinelere
192.168.0.0 networkunden veya 10.0.0.0 networkunden IP ler verirsiniz. Bu
Sekilde iCerdeki makinelere dISardan direkt eriSim engellendiGinden dolayI
zaten onlarIn gUvenliGini saGlamIS olursunuz. Ve proxy dahil hiC birSeye
ihtoyacInIz kalmaz herSey CalISIyor. Saadece sizin masquerade ettiGiniz
networkten dISarIsI ile oyun filan oynanmak istenmediGi mUddetCe. Bunlar
iCin de COzUmler var ama uGraStIrIr sizi.
Proxy sizin iCin hat yUkUnU azaltmak iCin gerekli olabilir. Bunu da
transpatent yapsanIz Cok daha iyi olur tabii ki.
squid'in 2.0 versionu da Su an iCin eski sayIlIr en son version
2.2.STABLE2 (veya 2.2.2)
Masquerading nasIl yapIcam derseniz SuSE nin sizi hiC uGraStIracaGInI
zannetmiyorum. YaST ta onunla ilgili birSeyler vardI diye hatIrlIyorum.