[LINUX:5962] Re: PARALEL ISLEM VE BOOTABLE CD

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 10 May 1999 12:39:42 +0300 (EET DST)

On Mon, 10 May 1999, Murat Koc wrote:

> Merhaba Arkadaslar,
> Iki tane problemim var.
>
> 1-) Diyelim ki ayni network uzerinde bir server ve birkac tane makina var.
> Server uzerinde yaptigim bir islemi diger makinalara dagitip
> sonuclarini toplamak ve boylece daha verimli calismak istiyorum.
> Fakat bunu herhangi bir islem icin yapmak istiyorum. Cok buyuk boyutta
> bir C dosyasi dosyasi derlerken falan filan.
> Bunun icin illa PVM, CORBA veya MICO da oldugu gibi program yazmak
> degilde bunu herhangi bir islem yapmak icin istiyorum.
> Bu mumkun mu?
> Mumkunse nasil?
Himm bu konuda sanirim birkac application bulmustum.. Perl ile
calisiyordu.. Ama su anda ayrintilari hatirlamiyorum.. Paralel-Computing
ve Clustering icin nasada Boewfull (Yanlis yazmis olabilirim) projesi
var.. O da isinize yarayabilir..

> 2-) Suse nin bootable cd sini yazmak istiyorum.
> Fakat bir turlu beceremedim.
> Su sekilde yaptim.
>
> mkisofs -r -b /boot.img -c /boot.catalog -A muratkoc -o /hdb/suse1.img
> /mnt
>
> mkisofs -r -b /boot.img -c /boot.catalog -A muratkoc -o /hdb/suse1.img
> /suse1.img
>
> Burada iki sey denedim.
> Cd yi mnt ye mount ettim oburunde ise iso sunu yazdim.
>
> Su hatayi veriyor.
>
> Error creating boot catalog, exiting...
> Not a directory.
/mnt eger cdrom ise bootable CD yapmaniz imkansiz..
Nedeni mkisofs'nin illede boot.catalog'u /mnt'nin / icine yazmak
istemesinden.. Tabii /mnt'de read only oldugundan bu islem gerceklesmiyor
Bu arada neden image icin ugrasiyorsunuz.. !! CD varsa dogrudan
kopyalayin.. Bu arada sanirim Gazidede SuSe'nin 6.0 iso image i var..
iyi calismalar..
dS