[LINUX:5891] Re: ip routing

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 7 May 1999 13:32:58 +0300 (EET DST)

On Fri, 7 May 1999 aunal@tee.com.tr wrote:

> Konuyu saptirmayalim. Elbette boyle olacaginin farkindayiz.
> Amac uzum yemek mi bagciyi dovmek mi ? Bu isi nerde
> nasil kullancagim uzerine 2 gundur tartismak yerine birisi
> bu isi nasil yapacagimi anlatsa idi memnun olurdum.
> Bu kadar merak edildi madem soyleyim:
> kullanicinin adres degistirmesini engellersiniz olur biter.
> Zaten ben bu isten cok guvenlik beklentim yok. Kullanicilar
> diger adres grubunu gormesin yeter. Gorunce de kiyamet kopacak
> bir durum yok.
>
> Saygilar.
Neyse cevaba donelim..
Tek enthernete IP aliasing ile 2 IP verdiginizi kabul ediyorum..
Ornegin :
eth0:0 icin 192.168.1.1
eth0:1 icin ise 192.168.2.1
(Farkli network subnetleri olmasi lazim..)
route add -net 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 eth0:0
route add -net 192.168.2.0 netmask 255.255.255.0 eth0:1
deyerek en basit baglamda yonlendirme yapmis olursunuz..
Boylece eger cekirdeginiz IP Forwarding ozelligi de varsa bu iki segment
arasindaki trafigi yonlendirecektir..
iyi calismalar dilegiyle..
dS