[LINUX:5723] Re: cernobil virusu [off-topic]

Alchemist The GREAT (altug@likom.com.tr)
Sat, 1 May 1999 22:07:22 +0300 (EET DST)

Off-topic olacak ama bu konu hakkinda buraya baska bir sey yazmayacagim.
Ayrintili yardim isteyenler lutfen ozel mail atsin. Bastan herkesten
ozur dilerim.

Tam olarak kurtardim...

Asagida anlatilan islemler sirasinda MUTLAKA kaybettiginiz partition'a
gore dogru tiramisu ve crack file versiyonunu kullandiginiza emin
olun!!!

Bu islemler sonucunda verilerinizin tamamini kaybederseniz sorumluluk
tamamen size aittir. Ben bu sekilde 4 PC kurtardim (2 tanesini ek HDD
olmadan kurtardim). Yine de, daha once denediginiz kurtarma islemleri,
asagidaki prosedurde anlatildigi sekilde yapilan br kurtarma
calismasinin basarisiz olmasina neden olabilir. Sadece tavsiye amaci ile
yazilmistir. Sorumluluk kabul edilmez.

1. Oncelikle bir adet bootdisk hazirlayin (DOS veya win95 olabilir).
Icinde HIMEM.SYS ve EMM386.EXE dosyalarinin bulunmasina dikkat edin.

2. Ardindan bu disketteki CONFIG.SYS dosyasini duzenleyin (yoksa yeniden
yaratin). Icınde asagidaki satirlarin bulunmasina dikkat edin.

device=a:\himem.sys
device=a:\emm386.exe
DOS=HIGH

(Bu satirler olmazsa Tiramisu EMS memory'ye ulasamiyor haliyle)

3. Ardindan bu disketi kenara koyarak yeni bir bos disket alin.
Durumunuza uygun Tiramisu versiyonunun .EXE ve .OVR dosyalarini bu
diskete kopyalayin. Bu disketten Tiramisu'yu calistirarak registration
isteyin. Size verdigi registration string'i bir kenara not edin ve ayni
versiyon icin olan crack'i calistirin. Crack size registration string'i
sorunca size Tiramisu'nun verdigi string'i girin ve crack'in verdigi
key'i de tiramisu'ya verin (biraz karisik oldu ama kusura bakmayin).
Simdi tiramisu, tiramisu.lic isimli bir dosyayi diskete yazacaktir.
Artik kurtarma calismalari icin ekipmaniniz hazir demektir.

4. Eger bilgileri alabileceginiz saglam, calisan ve yeterli kapasitesi
olan, formatli bir HDD'niz varsa HDD'yi sisteme takin ve bu HDD'yi
sisteme tanitin. Kurtarmak istediginiz ve saglam olan HDD'nin Sector,
cylinder ve head ayarlarini ve kapasitesini dikkatle bir kenara not
edin.

EGER IKINCI BIR HDD'NIZ YOKSA DOGRUDAN 9. MADDEYE GECEBILIRSINIZ...

5. Eger bilgisayarinizi hala acabiliyorsaniz (yani BIOS zarar gormedi
ise) BIOS ayarlarinin disketten acilisa gore ayarli olup olmadigini
kontrol edin ve bundan sonra sistem disketi ile sisteminizi acin. Eger
sisteme calisan ikinci bir HDD'yi tanittiysaniz bu HDD'yi hangi harfle
gordugune bakin.

6. Ardindan tiramisu'yu calistirin ve eger 4.3 GB gibi bir HDD'niz varsa
gidip rahat rahat bir yemek yiyin (diskiniz doluysa baya bi uzun
surebilir (4.3 GB SCSI'de rahat 2 saat surdu)

7. Bundan sonra tiramisu size (root directory dizin isimleri kaybolmus
fakat subdir'ler saglam olmak uzere) HDD'nizin dosya yapısını
verecektir.

8. Eger tum bilgileri kurtarmak istiyorsaniz en basta ROOT128 yazan yere
gidin, F7'ye basin ve sistem size surucu harfi sordugunda taktiginiz
ikinci HDD'nin harfini (eger yarattiysaniz ve isterseniz subdir adi bile
verebilirsiniz) verin. Yine bi yemege (veya bi kahve icmeye) gidin.
Dondugunuzde dosyalariniz kurtarilmis ve ikinci HDD'ye kaydedilmis
olacaktir.

9. Eger ikinci bir HDD'niz yoksa ve hic bir sekilde temin edemiyorsaniz,
biraz tedirgin olarak su adimlari takip edin:

a) Yedek almadiginiz ve anti-virus programiniz olmadigi icin kendinize
lanetler yagdirin :)
b) Bilgisayarinizi acin ve BIOS'dan HDD parametrelerinizi kontrol edin.
c) Sistem disketi ile bilgisayarinizi acin ve Fdisk ile HDD'deki
partition'lari tekrar olusturun.
d) Ardindan olusturdugunuz partition'lari formatlayin (zaten son
careniz, artik kaybedecek birseyiniz yok, degil mi? Giden gitmistir).
SYS a: c: komutunu vererek sistemin isiniz bitince HDD'den
acilabilmesini saglayin (hatta bir kez reboot ederek deneyin)
e) Lisansli tiramisu disketinden tiramisu'yu calistirin (sure icin 6.
maddeye bakin)
f) Buyuk bir ihtimalle (cok buyuk bir aksilik olmadikca) tiramisu size
bilgilerinizi geri getirecektir.
g) Bu asamadan sonra 7. maddeden itibaren proseduru takip edebilirsiniz.

10. Artik bilgisayarinizda biraz ayiklama yapmaniz gerekecek. Tum
bilgilerinizin kurtulduguna eminseniz Win95-98 veya tercihan LinuX
kurarak sisteminizi functional hale getirin. Ardindan onemli dizinlerin
isimlerini degistirerek eski dizin yapinizi kazanmaya calisin. Ama her
durumda isletim sistemi ve uygulamalarinizi tekrar kurmaniz gerekecek.

Artik lisansli bir Anti-Virus yazilimi alabilir veya daha iyisi, LinuX'a
gecebilirsiniz.

Lutfen ek yardima ihtiyaci olanlar ozel mail atsinlar. Listeyi gereksiz
konularla daha fazla megul etmeyelim.

Sevgi, saygi, Linux is virus-free. Recommended...

Omer ALTIN wrote:

> arkadaslar su cih ten fat 32 icin tam kurtulmanin disket hazirlamanin
> ayrintisini yazinda millet rahatlasin acikcasi daha kesin kurtardim diyene
> raslamadim.dizin ve dosyalarin listesini gorebiliyorum ancak 300 k lik
> birdosya 1 mb ye cikmisoluyor.
> oda bir ise yaramiyor
>

> Listeden cikmak icin:
> unsub linux