[LINUX:5284] Re: IP pool ?

Yusuf Kursat TUNCEL (kursat@prosoft.com.tr)
Mon, 19 Apr 1999 12:30:18 +0300 (EET DST)

Selam,

IP Pool diye bir kavram yok. Sebebi ise, bir IP'yi siz aliaslayabilmeniz
icin ARP tablosunun uzerine yazmaniz gerek.

www.sirket.com -> 192.168.1.1
www.sirket.com -> 192.168.1.2 -> 3,4,5,

gibi fiziksel olarak yerlestirilmis makinalarla cevap vermek istiyorsunuz.

Bunun icin halihazirdaki cozum, hardware dns makinasi kullanarak, bu
ip'lerin birbirlerine clusterlanmasi. Her nslookup ta farkli bir IP
gelecektir karsiniza. TTL (time-to-live) sifirlanarak yollandigi icin DNS
bilgisi cache etmeyecektir. Ancak sizin dediginiz gibi, su yoksa bu olsun
seklindeki bir duzenek icin porta yonlendirme gibi cok ta saglikli olmaz.
En gecerli duzenek olarak DNS tabanli bir yonlendirme uygun goruluyor.