[LINUX:5144] XWindows' u baska makinedan disketle acmak

Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Wed, 14 Apr 1999 15:39:04 +0300 (EET DST)

Selamlar.
ben boyle bir sey icin 1 hafta kafa patlatmistim.
Aslinda islem makinayi boot etme ve disksiz terminali calistirma asamasina
kadar cok kolay. Bir adet ihtiyaclariniza uygun kernel derliyorsunuz.
Farkli olarak icerisine sadece ext2 filesystem destegi ve nfs filesystem
destegi koyuyoruz. Digerleri o kadar da onemli degil. NFS filesystem'in root
dizin olabilmesi secenegine de evet diyoruz. Ayni zamanda da ethernet kartini
kernele dahil ediyoruz. Mumkun oldukca az sey yuklemek gerekiyor cunku
1 diskete sigmasi lazim degil mi?
Ardindan diskete bir adet etc dizini acip bunun icersine makinenin acilmasi
icin ve ag tanimi icin gerekli bir kac dosyayi koyuyorsunuz. Ne kadar olursa.
Aslinda ben boyle yapmamistim. Terminaller server uzerinden arp ile IP
numaralarini aliyorlardi. Bunun icin ethernet kartinin hardware ID nosuna
ihtiyaciniz oluyor. Ana makinede bu hardware ID' si icin bir adet IP
hazirliyorsunuz. Terminal acilirken broadcast yapiyor ve IP' sini aliyor.
Ana makine uzerinde her terminal icin bir adet sanal bir / dizini yaratiliyor.
Buraya sanki ana makinenin / dizini imis gibi gerekli olacak /etc/ /home/ /usr
dizinindeki dosyalar konuluyor. Terminal acildiktan sonra burayi / dizini
saniyor ve ls cektiginizde de burayi goruyorsunuz. Mesela /tmp_root/
altina /user1 adli bir sanal root dizini yarattik diyelim. Ardindan diskete LILO
veya Loadlin vs... yuklemek gerekiyor. Bu sayede hem de kernele gerekirse
parametre gonderebilirsiniz. Mesela root dizinini hangi makinadan almasi
gerektigi vs... Yani sunun gibi loadlin root=194.162.10.1/tmp_root/user1
bir komut root dizinini ana makinede ayirdigimiz yere yonlendirir.
Bu asamalarda en buyuk sorun terminal kisminda degil server kisminda olusuyor.
Cunku terminal nfs ile root dizinini serverdan aldiktan sonra hangi
konfigurasyon dosyalarinin sistemin calismasi icin sart oldugunu ogrenmek biraz
vakit istiyor.(En azindanbende oyle oldu)

Bu asamaya kadar her sey tamam acikcasi ben buradan sonra tikandim. export
DISPLAY=0:0 gibisinden bir display tanimlayip ardindan kendi anal /etc/usr
dizinlerinizde X icin gerekli tanimlamalari yaptiktan sonra XServera ulasmaniz
teorikte mumkun fakat dedigim gibi ben de basaramadim. Eger yapan olduysa da
ogrenmekten mutlu olurum.

Saygilarimla
Umut Gökbayrak