[LINUX:4914] Ynt: kullanici gruplari

Abdullah BAYKAL (baykal@dicle.edu.tr)
Tue, 6 Apr 1999 12:06:34 +0300 (EET DST)

>On Tue, 6 Apr 1999, Abdullah Baykal wrote:
>
>:mail ve dns server lari baska bir makinaya aktariyorum, home dizinini
>:diger makinaya aktardim. bu arada yeni makinadaki home altindaki tum
>:kullanicilarin gruplari root oldu/yeni makinada hesapina giren kullanici
>:pine calistiramiyor/ bu durum chown -R hesap.users /home/hesap
>:komutu tek tek duzeltilebiliyor, bu isi toplu yapmanin bir yolu varmi
>:(hesapi olan 500 kisi cunku)
>
>Kullanici ve grup ID'lerinin korunmus olmasi lazim. Yani root olarak degil
de
>bir sayi falan gorunmesi falan lazim...

> [...]
/etc/passwd ve /etc/shadow dosyalarini yeni sisteme kopyaladim onlarda sorun
yok. galiba /home dizinini kopyalarken root olarak calistigim icin /home
altindaki tum dizinleri root sahipilendi
eski sistemde /home altinda
drwx------ 4 zkoylu users 1024 Apr 6 09:50 zkoylu/
olan kullanici yeni sistemde /home altinda
drwxr-xr-x 4 root root 1024 Apr 5 05:48 zkoylu/
seklinde olustu.
bunlari toplu olarak eski haline nasil getirebilirim.
Abdullah Baykal