[LINUX:4663] Turkce sorununa cozum

Umut Gökbayrak (santana@turk.net)
Thu, 25 Mar 1999 13:16:04 +0200 (EET)

Date: Thu, 25 Mar 1999 13:16:04 +0200 (EET)
From: Umut Gökbayrak <santana@turk.net>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4663] Turkce sorununa cozum

Selamlar
Gorkem Cetin arkadasimizin bana gosterdigi yol sayesinde
sonunda gerek console gerekse X altinda Turkce sorununu cozmus
bulunmaktayim. Sizleri de Gorkem' den ogrendiklerim dosgrultusunda
yaptiklarimi anlatmaya calisayim... Gerci kendisi bunlari bir HOWTO
yapacakmis fakat en azindan simdilik isimizi gorebilir diye dusunuyorum.

(bash altinda!)

/etc/inputc adında bir dosya içine
set meta-flag on
set convert-meta off
set output-meta on

satırlarını yaz ve /etc/profile dosyasının sonuna

export INPUTRC=/etc/inputrc

satırını getir.

setfont latin5-16.pf.gz
loadkeys trq.map

Yukarıdakileri rc.local ya da /etc/profile'a koy.

Sistemden çık ve tekrar gir.

Yukaridaki direktifler console altinda Turkce harf kullanabilmenizi
saglayacaktir. tabii font ve trq.map lerinin pathleri makinadan makinaya
degisebilir bunlari sizin sisteminize gore uyarlayin...

XWindows icin ise islem biraz daha kolay. Ilk once Turkce fontlari bulmaniz
gerekiyor. redhat 5.2 ve Turbo Linux ile beraber bu fontar geliyor...

Ardindan /etc/X11/XF86Config dosyasinin basindaki fontlara suna benzer sekilde
Turkce fontlarin yolunu gostermeniz gerekiyor... Mesela...

FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/tr_misc"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/tr_75dpi"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/tr_100dpi"

gibi... Ardindan ~/.xinitrc dosyasina

xmodmap /usr/X11R6/lib/X11/etc/xmodmap.trq

gibisinden x icin modmap inizi yukluyorsunuz ve
istediginiz pencere yoneticisini cagiriyorsunuz mesela
startkde gibi...
Ardindan cikip tekrar girdiginizde Turkce fontlari sorunsuz kullaniyorsunuz...

Saygilarimla
Umut Gökbayrak