[LINUX:4622] Turkce klavye isi gicik etti!

Burak Basgok (basgok@linux.ube.ege.edu.tr)
Tue, 23 Mar 1999 18:05:15 +0200 (EET)

Date: Tue, 23 Mar 1999 18:05:15 +0200 (EET)
From: Burak Basgok <basgok@linux.ube.ege.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4622] Turkce klavye isi gicik etti!

Selam

Klavye turkcelestirmede epey ilerleme sagladim.
Soyle ki, login ekraninda (ve password icin)
turkce yazabiliyorum. Ama password girip (root
veya baska) login olur olmaz turkce tuslar sadece
bip'liyor hicbir sey yazmiyorlar.

Ama isin asil tuhaf yani pico'ya veya pine'a girip gayet guzel
turkce seyler yazabiliyorum!? Yani command prompt haricinde turkce
yazilabiliyor. Command prompt'ta turkce karakterli tuslar disinda
tum diger tuslar yerli yerinde yani turkce-q klavye duzenine uyuyor.

Bu konuda bir fikri olan var mi acaba? Yardiminizi bekliyorum.

RED HAT 5.0 (Hurricane) ile calisiyorum.
Turkcelestirme islemi olarak sunlari yaptim:

* 'trq.map' dosyasini '/usr/lib/kbd/keytables/' altina kopyaladim.
* 'iso09.f16' dosyasi zaten '/usr/lib/kbd/consolefonts/' altinda vardi.

A. 'rc.local' dosyasina sunlari ekledim:
setfont iso09.f16
loadkeys trq.map
echo -e "\033(K"

B. '.tcshrc' dosyasina (bu shell'i kullaniyorum) sunlari ekledim: