[LINUX:4617] Re: Ynt: Re: Ynt: Re: 2 PC baglama

Ozgur C. Demir (ocd@lords.com)
Tue, 23 Mar 1999 16:20:22 +0200 (EET)

Date: Tue, 23 Mar 1999 16:20:22 +0200 (EET)
From: "Ozgur C. Demir" <ocd@lords.com>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4617] Re: Ynt: Re: Ynt: Re: 2 PC baglama

On Tue, 23 Mar 1999, Dogan Zorlu wrote:

> - Eger net e bir kapi acilirsa verdiginiz bu numaralari mi kullaniyorsunuz
> yoksa adresleme yeniden mi yapiliyor ? Yeniden yapiliyor ise (ki bu hep
> boyle olagelmistir) 90 li bir networkle 192 li bir networkun farki nedir ?

10. A class i
192.168 B class i

ve su an hatirlayamadim bir C class , bu isler icin kullanilir ve Internet
uzerinde hic bir mkn bu network lerden IP alamaz... bu Ip ler sadece local
islemler icin kullanilir *Address translation yada IP Masq icin *

90. C class ise boyle degildir, dolayisi ile Internet uzerinde IP si
90.x.x.x olan mkn ler olabilir, ama 192.168.x.x olamaz...

farki bu...

> - Ileride gelinecek baska nokta nedir ? 254 ip adresinin de kullanilip
> bitmesi durumu mu ? (bu soru cok acaip ama aklima verilen networkle ilgili
> baska birsey gelmedi.)

ileride basiniza gelecek olan durum,

90.x.x.x iplerini local olarak tanimlamaniz durumunda, sizin
networkunuzden bu iplere hicbir paket gitmez cunku routing'i local'e
yonlenmis durumda olur, boyle siz asla gercek 90.x.x.x ile IP
konusamazsiniz...

Ozgur C. Demir
Koc.NET