[LINUX:4615] Re: ftp sunucusu guvenlik sorunu

Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Tue, 23 Mar 1999 15:03:35 +0200 (EET)

Date: Tue, 23 Mar 1999 15:03:35 +0200 (EET)
From: Egemen Ergel <egemen.ergel@teklan.com.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4615] Re: ftp sunucusu guvenlik sorunu

bu exploidin adini sanini biliyormusunuz sayin dayioglu?
ayricaz sorun wu yu linux larda calistiranlardami var sadece yoksa wu
calistiran baska os lardada ayni sorun cikiyormu?

Burak DAYIOGLU wrote:

> Merhaba,
> Wu-ftpd'nin (linux dagitimlari ile birlikte geldigini ozellikle
> animsatiyorum), wu-2.4.2-academ[BETA-18](1) surumu ve oncesinde ciddi bir
> guvenlik problemi var. Problemin varligi bir aya yakin bir suredir
> biliniyordu.
>
> Guvenlik sorunundan faydalanarak, *herhangi* bir internet kullanicisinin,
> wu-ftpd calisan bir sunucuya "root" yetkileri ile erismesi mumkundur.
>
> Dun ve bugun farkli tartisma listelerine gonderilen, linux icin yazilmis,
> ornek programlar ile sorundan faydalanabilmek -ne yazik ki- siradan hale
> [...]

Egemen Ergel
Teklan Internet Erisim Hizmetleri Kominikasyon ve Tic. Ltd
e-mail : egemen@ergel.nom.tr
	 egemen.ergel@teklan.com.tr
ICQ UIN: 376434
Tel    : 90-212-2821121