[LINUX:4594] Re: SWAP+islemci

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 22 Mar 1999 21:14:40 +0200 (EET)

Date: Mon, 22 Mar 1999 21:14:40 +0200 (EET)
From: Devrim SERAL <devrim@tef.gazi.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4594] Re: SWAP+islemci

On Mon, 22 Mar 1999 osman@harp.kho.edu.tr wrote:

> 1) Sistem bilgilerini kontrol ettgimde swap'in hic calismadigini
> gordum...Yani used 0 K Boyle bir sey mumkun mu?? Sistemde 10 tane user
> olmasina ragmen swap de hic oynama olmuyor...
> Swap kullanilmiyor olabilir mi??
> 2) turkuaz 1.2.0 kurduk
> kernel 2.2.1
> swap 80 MB
> ram 128
> penitum200 pro
> Sistemde heran sadece 10-15 kullanici oluyor...
> Sistemimiz yavas POP3 daha yavas.. Bu arada Turgut ,1.2.0 da
> POP3 calis miyor!!! redahat 5.0 pop3 unu kurduk oldu!!

Illede swap kullanilmasi gerekmez.. Benim makinamda 128 MB ram var
32RAM Squid icin ,routerlik,mail-serverlik,ftp,web islemlerinidi yapiyor..
Max Ram kullanimi 70 MB.. Swap kullandigini gormedim daha.. cogunlukla 6-7
user var.. Ayni zamanda baska bir makinada da 1400 user var ve mesai
saatleri icinde surekli 15 kisi var .. Yavaslama soz konusu degil..

Yaklasik iki haftadir bu listeye sistem cok yavas diye mail atiyorsunuz
ama daha tam olarak yavasligin ne oldugunu pek anlamadim..!!

> Cift islemcili ama birini gormuyor???
> ayni kerneli derleyemiyoruz...
Tabii kernele cift islemci destegi vermesseniz goremessiniz de!!
Yeni kernel cekip deneyin.. Yada hatanin ne oldugunu tam olarak
yazsanniz.!!

> VEEE Sistem COOK yavas...
> Ne mi yavas..
> -telnet ile baglanirken (local baglaniyoruz)
> -yazarken vs...
Netwokten de suphelenmek gerek.. Ozellikle yazarken cok yavas demeniz
bende boyle bir fikir olusturdu.. Tam olarak Server sisteme nasil bagli?
Hup,switch,ATM?
ifconfig ciktilarini ve /proc/loadavg ciktilarini buraya yollarmisiniz..
Bu arada /var/log/messages dosyasina bir bakin sistem hata veriyor mu
diye..
pop3 icin soyleyebilecegim onceden bir arkadasinda belirttigi gibi
inetd'nin cevap verememesi olabilir..
Cunku default olarak inetd servis cagrilarina default olarak 40 cevap
vermek uzere ayarlanmis.. Sorun bu da olabilir..
iyi calismalar..
dS