[LINUX:4588] Re: SWAP+islemci

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Mon, 22 Mar 1999 19:28:52 +0200 (EET)

Date: Mon, 22 Mar 1999 19:28:52 +0200 (EET)
From: Selami AKSOY <selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4588] Re: SWAP+islemci

On Mon, 22 Mar 1999 osman@harp.kho.edu.tr wrote:

> 1) Sistem bilgilerini kontrol ettgimde swap'in hic calismadigini
> gordum...Yani used 0 K Boyle bir sey mumkun mu?? Sistemde 10 tane user
> olmasina ragmen swap de hic oynama olmuyor...
> Swap kullanilmiyor olabilir mi??
> 2) turkuaz 1.2.0 kurduk
> kernel 2.2.1
> swap 80 MB
> ram 128
> penitum200 pro
> Sistemde heran sadece 10-15 kullanici oluyor...
> Sistemimiz yavas POP3 daha yavas.. Bu arada Turgut ,1.2.0 da
> POP3 calis miyor!!! redahat 5.0 pop3 unu kurduk oldu!!

> [...]

Derleyebimeniz lazIm sorun nedir ki?

> VEEE Sistem COOK yavas...
> Ne mi yavas..
> -telnet ile baglanirken (local baglaniyoruz)
> -yazarken vs...

Sisteminizin Cok yavaS olmasI hakkInda Cok Sey sOylendi swap vs. gibi ama
ben hiC birisine katIlmIyorum Sahsen. 128 Ram li makinede 10-15
kullanIcIda swap'a dUSmemesi mUmkUn tabii ki. KullancIlarIn o anda ne
yaptIklarIna da baGlI tabii ki ama mUmkUn yani

YavaSlIk konusunda da getty/mingetty vs ile ilgili olabilir diye
dUSUnUyorum. Tabii bu biraz atma. (Hatta belki Cok fazla :) )Emin deGilim.
RedHat mingetty kullanIyor. Bunu bi deGiStirmeyi deneyebilirsiniz.
Son ihtimal olarak da pam modulleri ile alakalI olabilir. Zannediyorum KGF
bir zamanlar kullanIcI sayIsI belli bi sayInIn Uzerine CIkInca modullerden
birisinin Cok yavaS kaldIGInI filan sOylemiSti. pam_pwdb.so olabilir
bilemiyorum. HafIzam Cok zayIftIr yalnIz kendisine bi sorun derim. Bu
listeyi takip ediyo mudur bilmiyorum ama kgf@wpi.edu adresinden
ulaSabilirsiniz kendinize. BunlarIn haricinde baSka birSey gelmiyor Sahsen
aklIma.

ram/swap vs. aynI anda Cok fazla kullanIcI login olduGu zaman sOzkonusu
olabilir 10-15 kullanIcI iCin hiC bakmayIn bence. Pam dan olmasI yUksek
ihtimal. Bi araStIrmak lazIm. Web de biyerlerde vardIr bununla ilgili
birSeyler.