[LINUX:4345] Re: Linux yukleme

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 15 Mar 1999 14:30:02 +0200 (EET)

Date: Mon, 15 Mar 1999 14:30:02 +0200 (EET)
From: Devrim SERAL <devrim@tef.gazi.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4345] Re: Linux yukleme

On Mon, 15 Mar 1999, Abdullah Baykal wrote:

> Selamlar,
Selamlar..

> yeni aldigimiz IBM Netfinity 5000 , Pentium II 450mhz cift islemci,
> 256mb bellek , 9.1gb HD ve 2 adet adaptec aic-7895 scsi kontrol karti
> bulunan makinaya linux yuklemek istiyorum,once elimdeki ODTU nun dagitigi
> (slackware 2.0.30) cd sini kullandim fakat boot diski olusturdugum
> aha2x4x.s scsi leri tanimadi.Bu nedenle ftp.linux.org.tr den
> (slackware 3.6.0, kernel 2.0.35) indirdim.bu dosyalari bir cd ye
> kopyaladim.Bunla olusturdugum boot disk scsi leri tanidi fakat programlari
> yuklemeye baslarken cd deki /slakware dizini altindaki a1,a2,......

Netfinity bildigim kadariyla Redhat sitesini calistiran sunucu..
Demek ki Redhat surumu bu sunucular uzerinde iyi calisiyor..
Redhatin bu konularda bayagi iyi bir destegi var...
ftp.gazi.edu.tr/pub/Linux/redhat altinda en son redhat surumunu
bulabilirsiniz..
Illede CD kullanmaniza gerek yok..
ftp ile de kurabilirsiniz..

Bu arada slakware dizinini bulamamasinin bircok nedeni olabilir..
Ornegin Juliet olarak cdleri kopyalamissaniz vede dosya isimlerine dikkat
etmediyseniz Slackware sorun yaratabilir..
Su anda slackware kullanmama ragmen yaklasik 6 aydir slackware kurmuyorum
ama install asamasinda custom olarak paketlerin yerini girdigimiz bir
opsiyon mevcuttu.. Ordan tam olarak CDye nasil kaydetmisseniz
dizin ismini verirseniz Yukleme gerceklesecektir..
slakware dizini root altinda olmalidir.....
CDromdan yukleme olmassa o zaman;
1)CD'yi mount edin
2)slakware dizininin tam yerini ogrenin(Buyuk kucuk harf duyarliligina
dikkat edin)
3)setup programini calistirin
4) Source secince "install from pre-mounted partition" secenegini secin
ordanda tam olarak mount noktasini verin.
Ornegin cdrom /mnt altina bagliysa
/mnt/slakware olarak verin(slakware dizininin cdromun rootu altinda
oldugunu kabul ediyorum)

5) Diger ayarlamalari yapip makinayi yukleyin..

> dizinlerini bulamadigini soyledi ne denedimse olmadi (yeni cd olusturmak
> dahil), ustelik makina cd surucusunu taniyor, root olarak makinaya
> girdikten sonra mount -t iso9660 /dev/hda /cdrom dedigimde cd mount
> oluyor,cd den yukleme olmayinca diskte bir fat bolumu olusturup
> slackware dizinini oraya kopyaladim yuklemeyi disk bolumunden sectim
> yukelme basladiktan sonra makina takilip kaldi. daha once bu tip
> makinalara linux yuklemis olanlar buna benzer problemlerle karsilastimi ve
> bu problemleri nasil giderebilirim/yardim/
> disk, ch B SCSI ID 0 bagli.
Diskin nereye bagli oldugu o kadar onemli degil..
O SCSI karti icin onemli bir parametre.. Umarim cakisma yoktur!!

iyi calismalar..
dS