[LINUX:4327] Re: Listede nezaket kurallarIna uyulmasI

Deniz Dogan (deniz@ada.net.tr)
Sun, 14 Mar 1999 22:59:20 +0200 (EET)

Date: Sun, 14 Mar 1999 22:59:20 +0200 (EET)
From: Deniz Dogan <deniz@ada.net.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4327] Re: Listede nezaket kurallarIna uyulmasI

Merhaba,

Oncelikle tesekkurler, cok gerekliydi bencede...

"ahmet" == ahmet aksoy <ahmetax@yahoo.com> writes:

ahmet> SayIn DayıoGlu, Ekte yeni liste Uyelerine gOnderilebilecek bazı

Periyodik olarak gonderilse, zaten cokda uzun bir metin degil ?

ahmet> listenin adresini kullandIm. Mesajda TUrkçe karakterlere yer
ahmet> verdim. Sorun yaratmayacaGInI umuyorum.

Yaratabilir, cunku iletinizdeki basliklar `content-type:' `us-ascii'
diyor :-)

Metinin seklende guzel olmasi icin su hale getirdim... (Sevgili
Emacs'in yardimiyla :-) nasil olmus?

Listemize hoşgeldiniz!

Aşağıda, bu listenin en etkin şekilde kullanılabilmesi için gereken
bazı açıklamalar ve uyulmasını önerdiğimiz konular yer almaktadır.

Listemizde hem yeni, hem de eski ve deneyimli üyeler bulunuyor. Ancak,
HİÇKİMSE SORULARINIZI YANITLAMAKLA GÖREVLİ DEĞİLDİR. Yanıtlar, liste
üyelerinin kişisel özverileriyle sağlanmaktadır. Bu nedenle:

1- Sorularınız anlaşılır olsun. Mümkünse dağıtımın adı ve sürümünü
(Slackware 3.5, Turkuaz 1.0.3, Red Hat 5.2 gibi) ve çekirdek (kernel)
numarasını (2.0.34, 2.2.1 vb) belirtin. Dağıtımın adını "uname -s",
dağıtım numarasını ise "uname -r" komutlarıyla görebilirsiniz.

2- Liste üyelerinin sizin sisteminizi tanımadıklarını, sizin bilgi
düzeyinizi bilmediklerini unutmayın. Sorularınız, yeterli ön
bilgileri içersin.

3- Bir soruyu listeye göndermeden önce, bir başkasının sorusuymuş gibi
kendinize yöneltin ve yanıtlamaya çalışın.

4- Öncelikle internet üzerindeki veya kurulu sisteminizde hazır
bulunan kaynakları taramayı unutmayın. Aradığınız yanıtlar, çok büyük
bir olasılıkla bu kaynakların içerisindedir.

5- Mesajlarınızı tamamen BÜYÜK HARFLERLE yazmayın. BAĞIRARAK KONUŞMA
İZLENİMİ UYANDIRABİLİR.

6- Sadece vurgulamak istediğiniz kelimeleri büyük harflerle veya iki
*yıldız* arasına yazmanız yerinde olur. "Emoticon"lar da bu konuda size
yardımcı olabilir. :), :(

7- Mesajınızda tek bir konuya ağırlık verin.

8- Mizah ve hiciv kullanırken özellikle dikkatli olun. Basit bir
şaka, bazan, umulmayacak kadar kırıcı bir etki yaratabilir.

9- Sorumluluğunu üstlenemeyeceğiniz hiçbirşeyi mesajınıza yazmayın.

10- Uzun bir açıklamanın sonundaki kısa bir soruyu yanıtlıyorsanız, o
mesajın tamamını kendi mesajınıza eklemeyin. Sadece soru kısmını ve
soruyu soran kişinin ünvanını bırakıp, diğer kısımları silin.

11- Alıntı içermeyen yanıtlarınızı sadece "evet", "hayır" gibi basit
kelimelerle vermeyin. Bu durum, yanıtladığınız uzun bir mesajı, olduğu
gibi kendi mesajınıza eklemek kadar rahatsız edici bir etki yaratır.

12- Mesajlarınızda hakaret ve alay unsurları içeren ya da suçlayıcı
ifadeler kullanmayın.

13- Araştırmalarınızda kullanabileceğiniz kaynaklar arasında ilk
sırayı www.linux.org.tr'ye ayırabilirsiniz. Bu adreste,
yararlanabileceğiniz pek çok kaynak bulunmaktadır.

Saygılar, sevgiler. Tekrar hoşgeldiniz!