[LINUX:4292] Re: OLMAZ KI

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Sat, 13 Mar 1999 16:34:39 +0200 (EET)

On Sat, 13 Mar 1999, Osman KUCUKKARACA wrote:
> Selam..
> makinamiz 128 ram ve 10 GB Ve swap 128 MB
> Yavaslik ise telnet gec geliyor acilis yavas...
> bi reboot 10 dk suruyor...

Reboot icin yapilabilecek fazla sey olmamali... Disklerin kontrolu oldukca
cok zaman alir. Makinanin uzerinde 3000+ kullanici olmasina tamam ama
ortalamada kac kullanici aktif olarak calisiyor? sar ile makinanin
durumunu biraz gozler iseniz sanirim problemin bellekten oldugunu
gorebilecegiz.

Herkes pine kullandigi halde cok yavas olduguna gore bana sanki bellekte
trashing var gibi geldi... Ana bellegi arttirmak uygun gibi ama atip
tutmadan once bir miktar sar vb. ile izlemek lazim makineyi...

selamlar, sevgiler,
Burak DAYIOGLU
Ag ve Sistem Destek Grubu,
Hacettepe Universitesi
Bilgi Islem Daire Baskanligi

Tel: +90 312 2976200 - +90 312 2352500/1209
Fax: +90 312 2992088