[LINUX:4264] Re:

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Fri, 12 Mar 1999 15:50:56 +0200 (EET)

On Fri, 12 Mar 1999, Burcin Ozer wrote:

> evimde slakware kullaniyorum
> /ets/DIR_COLORS
> dosyasinin hemen hemen aynisi redhat de bulunmasina ragmen
> redhat ekranim sadece siyah ve beyazdan olusuyor
> yapmam gereken baska nelere var acaba?
>

> birde renkli mesaj yazdirmak istiyorum ,mesela sisteme her giriste
> .profile icine
>
> echo BU MAKINE AKADEMIK AMACLAR ICIN KULLANILMAKTADIR
> mesajini kirmizi renkte ekrana basmak istiyorum
> ne yapmam gerekiyor bunun icin?

printf "\033[1;31mBU MAKINE AKADEMIK AMACLAR ICIN KULLANILMAKTADIR\
\033[0;0;37m\n"

Hatta blink yapabilirsiniz bir de ...

printf "\033[1;5;31mBU MAKINE AKADEMIK AMACLAR ICIN KULLANILMAKTADIR\
\033[0;0;37m\n"

printf yerine echo -e de kullanabilirsin. Ama echo -e kullandIGInda Cift
enter olmamasI iCin sonundaki "\n" kaldIrIlmalI.

Bunun /etc/DIR_COLORS ile veya $HOME/.dircolors ile hiC bir alakasI yok.
/etc/DIR_COLORS ls dediGiniz zaman hangi uzantIlI dosyalarIn hangi renkte
gOzUkmesini istediGinizi tanImlarsInIz.