[LINUX:4208] Re: LINUX neden standard degil?

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Wed, 10 Mar 1999 23:03:44 +0200 (EET)

On Wed, 10 Mar 1999, Huseyin KOYUN wrote:

> Arkadaslar LINUX'da neden bir standard yok?
> DEVRIM SERAL sunu soyluyor:
>
> Ben RedHat 5.1 kullaniyorum, bakiyorum /etc altinda login.access diye bir
> dosya yok. Bu onemli bir konu degil mi?
> Ya da soyle bir calisma yapilabilir: RedHat, Slakware ve SuSe'de (Varsa
> diger linux turlerinde) hangi dosyalar denk. Yani Slakware'de
> /etc/login.access 'in RedHat'deki karsiligi login.defs (atiyorum) falan
> gibi... Boyle bir tablo falan olustursak faydali olabilir. Ya da ileri de
> bir standard saglanacak mi acaba?

Bu konu standart birligine girmiyor. shadow paketinden gelen login.defs
dosyasini bir dagitim kendi dosya hiyerarsisine eklerken, digeri
eklemiyor. Tamamen tercih sorunu. Dagitimlar, paketlerin konfigurasyon
dosya isimlerinde degisiklik yapmazlar, ama kurulduklari dizinleri
degistirebilirler. Madem dusunuyorsunuz, olusturmak istediginiz tablonun
icerigi, "Linux isletim sistemi altinda en cok kullanilan yapilandirma
dosyalari ve gorevleri" olabilir.

Iyi calismalar
Gorkem