[LINUX:4169] Re:

Emre sUMENGEN (emre@shadow.sci.ege.edu.tr)
Wed, 10 Mar 1999 00:02:38 +0200 (EET)

On Tue, 9 Mar 1999, Burcin Ozer wrote:

> linux kurulu makineden bir user in girmesini engellemek istiyorum
> ana makineye sadece belli haklara sahip kullanicilar girsin
> siradan user larin girmesini istemiyorum nasi yapilabilir bu?

umarIm OGrenmek istediGiniz, konsola oturup, makinayI localhost'tan
kullanmaktIr. eGer buysa (ki bu benim de ihtiyacIm olan biSey) ufak bi
perl scripti yazdIm, bu scripti aCIlISa (profile'a ve csh.login'a)
ekleyerek her user login'inde CalISmasInI saGlayabilirsiniz.
Ancak Su anda bi problemi var scriptin (ne yazIkki perl'de henUz Cok
yeniyim ve kendi imkanlarImla OGrenmeye CalISIyorum) ...
sanIrIm perl, scriptleri kendi environmentleri iCinde, yani yeni bir shell
iCinde CalIStIrIyor... bOylece, script login olan kullanIcIyI, hakkI olup
olmadIGInI OGrense de kullanIcI adIna 'logout' yada 'exit' komutu
veremiyor. eh, root olarak kill -9 vermek de var.. ama biraz ayIp olur
heralde, Ozellikle de arkaplanda program CalIStIRmakta olan insanlara...

bu konuda yardImcI olabilirseniz, yada scripti modifiye etmek isterseniz
gOndermeye razIyIm, Ozel maille$elim... her tUrlU Oneriye (c OGren demeyin
:P) aCIGIm...

iyi gUnler...

Emre SUMENGEN
<emre@shadow.sci.ege.edu.tr>