[LINUX:4164] Re:

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Tue, 9 Mar 1999 18:32:43 +0200 (EET)

On Tue, 9 Mar 1999, Burcin Ozer wrote:

> linux kurulu makineden bir user in girmesini engellemek istiyorum
> ana makineye sadece belli haklara sahip kullanicilar girsin
> siradan user larin girmesini istemiyorum nasi yapilabilir bu?

Makinada accountu olan kullaniciya neden login yetkisi vermeyesiniz ki?
Eger makinaya login olmasini istemiyorsaniz..
olmayan bir shell verip girmemesini saglarsiniz yada asagidaki gibi
login.access ile oynarsiniz....

Eger konsola giris yapilmamasini isterseniz..

/etc/login.access dosyasi ile oynarsiniz..

-:ALL EXCEPT root ali:console

root ve ali disinda kimse consoldan giris yapamaz..

-:mehmet veli:ALL
mehmet ve veli adli kullanicilarin hicbir yerden login olmamasini
saglarsiniz..

iyi calismalar
dS