[LINUX:4073] Re: Named Name Server ...

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Thu, 4 Mar 1999 22:03:07 +0200 (EET)

On Thu, 4 Mar 1999, Tufan - wrote:

> Selam Linux slakware 3.5 kernel 2.0.36 patch 'li .
>
> Ben Named kurmayi yani Name Server calistirmayi
> deniyorum. Dial-up yada direk net'e bagli bir makinaya
> dns domain ayarlamak icin neler yapmam gerek ?
>
> Bu konuda gerek linux howto ve bulabildigim
> tr.howto turu biraz dokuman okudum
> biraz denemeler yaptim
> ama bir turlu calistiramadim

Hocam hatIrladIGIm kadarIyla DNS HOWTO TurkCeye CevrilmiSti. Ama o eski
kalmIS olabilir. Slackware 3.5 Uzerinde bind8 geliyor ve /etc/named.boot
dosyasI deGil /etc/named.conf dosyasI konfigUrasyon dosyasI.

/etc/named.conf:

options {
directory "/etc/namedb";
}

zone "." {
type hint;
file "named.root";
};

zone "0.0.127.in-addr.arpa" {
type master;
file "named.local";
};

Seklinde bir dosya olabilir. YapIsI eski named.boot tan deGiSik. Ingilizce
probleminiz yoksa DNS-HOWTO ya bakabilirsiniz..

/etc/namedb/named.local:

;
$ORIGIN 0.0.127.IN-ADDR.ARPA.
;
; name ttl class record origin Person
;
@ IN SOA flipper.bitav.org.tr. selami.flipper.bitav.org.tr. (
97091300 ; Serial
10800 ; Refresh 3 hours
3600 ; Retry 1 hour
3600000 ; Expire 1000 hours
86400 ) ; Minimum 24 hours
IN NS flipper.bitav.org.tr.
;
1 IN PTR localhost.
;

Seklinde bi dosya olabilir. named.root veya root.cache iSte ismini
named.local dosyasInda nasIl tanImlamISsanIz bu dosyayI da
ftp://FTP.RS.INTERNIC.NET/domain/named.root Seklinde. Oran Cekebilirsiniz.

KonfigUrasyonu ayarladIktan sonra /etc/rc.d/rc.inet2 iCinden bind ile
ilgili satIrlarIn baSIndaki '#' iSaretini kaldIrIcaksInIz. aCIlISta
kendisi baSlIycak