[LINUX:3924] Re: swap

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 26 Feb 1999 15:09:52 +0200 (EET)

On Fri, 26 Feb 1999, Mete Ayhan wrote:

> Linux kurarken swap dosyalari icin partition yapmaya gerek varmi ..
Var.. Illede gerekmiyor ama yaparsaniz iyi olur..

> yapmazsak ne olur .. yaparsak ne olur .. Aciklayabilirseniz sevinirim ..
> XF86Setup i calistirdigimda (swap icin ayri bir partiton yapmadan)
> hata veriyoor ...

Nedeni su Ornegin makinanizin fiziksel RAM buyuklugu 32 MB ve siz Ornegin
X windows Uzerinde 5 Netscape calistirmaya kalktiniz o zaman makina size
sistem kaynaklari yetmiyor diye programlari calistirmayabilir hatta
sisteminiz cokebilir(Cokme ihtimali dusuk ama bilgi kaybina
ugrayabilirsiniz)
O yuzden herzaman swap space kullanmaniz Onerilir.. swap space cogu modern
isletim sisteminde mevcuttur.. Bu makinanin hafizasinin yetmdigi
zamanlarda kullanilan disk alanidir..

Eger bastan bolumlendirme yapmak istemiyorsaniz..

dd if=/dev/zero of=swapfile bs=1024 count=8192
mkswap swapfile 8192
sync
swapon swapfile

Yaparak 8 MB bir swap dosyasi olusturabilirsiniz..
Eger belleginiz yeterince buyukse pek sorun olmaz..
Bu arada yukardaki sekilde yaratilan bir swap alani
yavas olur cunku swap filesystem ozellikleri tasimamaktadir..

Ama yinede sizin icin bu tip swap yeterli olabilir..
iyi calismalar..

dS
Not: Daha fazla bilgi icin man mkswap isinize yarayabilir..