[LINUX:3886] Re: access

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Thu, 25 Feb 1999 15:30:02 +0200 (EET)

On Thu, 25 Feb 1999 Murats@turktraktor.com.tr wrote:

> Arkadaslar redhat 5.2 makinaya root olarak disardan baglanmak icin hangi
> dosyada ne gibi bir degisiklik yapmam lzaim. Ben security/ diye biliyorum
> ama ne yazmam lazim yazarsaniz sevinirim.

Himm /etc/securetty satirina
ttyp0
ttyp1
ttyp2
..
ek yaparsaniz root olarak login olabilirsiniz..
Yalniz size Onerim Boyle bisey yapmamaniz !!! Nedeni basit..
Bu sefer Ornegin bir hacker sisteminizi Kirmak isterse Oncelikle bu yolari
dener.. Sizde eger ona bOyle bis sans verirseniz Makinaniza girerek size
buyuk sorunlar yasatabilir(Deneme-yanilma yolu ile passwd bulma)
Size Onerim normal bir kullanici olarak log olmaniz ve su veya sudo gibi
programlari kullnarak root olmaniz..
"su " sisteminizde zaten vardir..
Sudoyu ise(Redhat icin) ftp.gazi.edu.tr/incoming/ altindan
cekebilirsiniz..
iyi calismalar dilegiyle..
dS