[LINUX:3866] RE: bazi sitelere engel.

Cagdas Funda (cagdas@artemis.efes.net)
Thu, 25 Feb 1999 10:09:02 +0200 (EET)

Re: unite@migros.com.tr

-----Original Message-----
From: umite@migros.com.tr <umite@migros.com.tr>

>bence boyle birsey yapmayin bu hic de okulunuza ve demokrasiye yakisan
>birsey degil
>ille bu konuda kararliysaniz Iran , Afganýstan ya da Cin den yardim isteyin
>onlar bu konu ile epey ugrasiyorlar

Tamam belki bOyle bir hareket demokratik deGil ama mutlak yapIlmasI
gereken bir hareket.
Nedeine gelince...
Bilgisayar labaratuvarIna gidiyorsunuz, (tezinizle ilgili CalISacaksIz)
tum bilgisayarlar dolu. insanlarIn %50 si chat yapIyor, diGer %50 si
ihlas.net'ten baGlI olsalar bakamayacaklarI sayfalara bakIyor. AdamIn yanIna
gidiyorsun, hoop "ALT-TAB" aa o ne altavista. "Ben CalISIyorum Hocam." Ama
taksbar'da eSSek kadar "Free Pictures" yazIyor.
Ha tamam, eGer lab.'da 150 bilgisayar olsa ve her gelen bir makina bulabilse
ok. Isteyen istediGini yapsIn. Ama bugUnUn SartlarInda bence kIsItlama
mantIklI.

Bu kIsItlamanIn nasIl yapIlacaGIna gelince.
ipfwadm tam sizin iCin diyebilirim. Teknik ayrIntIlarInI "man ipfwadm"
komutu
ile gOrebilirsiniz. Daha sonra rahat rahat istediGiniz kIsItlamalarI
getirebilirsiniz.

Not: Umite@migr...
GeCen migros'tan alISveriS yapayIm dedim, 1 saat kIvrandIm beceremedim.
Yok ama sUc bende deGil. "Server busy, try again later..." diyen online
makinasInda. BildiGim kadarI ile migrosta oracle 8.0 var. Onun bile
web server'I bOyle diyorsa, migros internet'den satIS yapmak iCin ikinci
bilgisayarI alacak kadar kazanIyor demektir.