[LINUX:3827] Re: Network Printer

Sezai YILMAZ (bbm754@eti.cc.hun.edu.tr)
Wed, 24 Feb 1999 11:09:43 +0200 (EET)

On Sun, 21 Feb 1999, Selami AKSOY wrote:

> lj-5|remote-hplj:\
> :lp=/dev/null:\
> :sh:\
> :sd=/var/spool/lpd/lj-5:\
> :rm=192.168.100.253:\
> :rp=raw:\
> :mx#0:\
> :if=/var/spool/lpd/lj-5/filter:
>
> Seklinde kullanIlIyor. if= ... kIsmIndaki filtreyi es geCmediGini
> dUSUnUyorum ama Ozellikle bakmadIm. BayaGI bi zamandIr bu Sekilde
> CalISIyo ama.

Sonunda sorun cozuldu. /etc/printcap asagidaki gibi:
# /etc/printcap
lp:\
:sh:\
:mx#0:\
:sd=/var/spool/lpd/lp:\
:rw:\
:lp=yazici_adresi%port_no:\ #local printer, yerel yazici
:if=/usr/local/lib/filters/lprdec: #bizim filtre

Yaziciyi yerel yazici olarak belirttik ama /dev/lp1 yerine inet adresini
ve % ile de veri portunu yazdik. Artik ciktilar bizim yazdigimiz filtreden
gecerek yaziciya ulasiyor. Butun sorun ag yazicisini yerel olarak
belirtmekle cozuluyormus.

iyi calismalar!

Sezai YILMAZ
Kullanici Destek Grubu,
Hacettepe Universitesi
Bilgi Islem Daire Baskanligi

Tel: +90 312 2976200 - +90 312 2352500/1209
Fax: +90 312 2992088