[LINUX:3731] Re: Linux'ta Buyuk Disk...

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Fri, 19 Feb 1999 19:52:35 +0200 (EET)

On Fri, 19 Feb 1999, Savas Irez wrote:

> Selam..
>
> 25GB diskli bir makinaya linux kurmaya calisiyoruz.
> Ancak fdisk komutunu kullanmak istedigimizde cylinder sayisinin 1024 u
> gectigini ve bunun ileride bazi problemlere yol acabilecegini soyleyen bir
> mesaj ile karsilastik.
> Bu konuda bilgisi olan arkadas var mi ?
> Linux u kurarken veya kurduktan sonra gozonune almamiz gereken bir seyler
> var mi ?

Bios setup taki diskin parametreleri ile Linux'un aCIlISta diski tanIdIGI
parametrelerin tutup tutmadIGInI bi kontrol eder misiniz? Bios ta diski
LBA olarak tanItmanIz gerekir. Ordaki parametreleri lilo'ya her aCIlISta
verin ya da /etc/lilo.conf iCine
append = "hda=621,64,63" vs gibi bi satIr ile ekleyin. Daha geniS aCIklama
lilo nun manual page inde bulabilirsiniz zannediyorum. Veya howto larda
olmasI lazIm large disk howto filan olabilir mesela.