[LINUX:3557] Re: ip masquerading

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@Rumeli.Net)
Thu, 11 Feb 1999 15:11:51 +0200 (EET)

Arslan UNAL wrote:

> Birkac pc yi bir linux pc uzerinden internete baglamak istiyorum.
> Bunun icin IP Masquerading yapmak gerekiyor listeden
> takip edebildigim kadari ile. Bu konuda dokumanlarda bulamadigim
> birkac sorum var.
> 1- internete baglanacak pc lerin ip numaralarinin mutlaka ozel
> aglar icin ayrilmis olan ip numaralari olmasi sartmi? Benim
> baglamam gereken pc lerin ip numaralari 102 ile basliyor ve
> degisiklik yapamam cunku Turkiye'nin degisik yerlerine dagilmis
> yuzlerce pc nin ip sini bu yuzden degistiremem.

102.x.x.x biçimideki IP'ler sanırım size atanmıs IP'ler degil. Yani bu
IP'leri illegal ;) kullaniyorsunuz. Internet'e baglanmadiginiz surece
tabii ki bir sorun cikmaz. Ancak baglandiginiz zaman sorununuz var.

Internet'e baglanacak PC'lerin IP'lerinin ayrilmis IP'lerden olmasi
tabii ki gerekmiyor, ancak bu IP'ler tum dunyada route edilmeyen IP'ler.
Su anda kullanacaginiz IP'lerle baglandiginiz zaman size cikacak
problemi tanimlamaya calisiyim. icerideki bir makina, IP masquarade ile
disarida herhangi bir sorun olmandan dolasir. Daha dogrusu,
Internet'teki makinalar, bu makinanin IP'sinden haberdar bile
olmayacaktir. Ancak, bu makina, 102.x.x.x seklinde, internetteki gercek
bir makinaya atanmis bir IP'ye ulasmaya kalktiginda, bulundugu LAN'den
cikmayacak, dolayisiyla ulasamayacaktir.

Ben olsam, henuz PC'lerin satisi 100'lerle sInIrlIyken bu isi yapardim,
ileride basinizi daha da agritabilir. (Nasil mi? Kurabileceginiz bir
firewall, disaridaki bir IP'yi iceride sanabilir.. ;) )

> 2- internete baglanacak linux pc nin internet baglantisini elle
> yapmak zorunda miyim yoksa linux uzerinden internete cikacak olan
> diger pclerden istek gelince otomatik baglanmayi saglayabilir miyim.
> Ayni sekilde belirli bir sure mesela 10 dakika baglanti istegi olmazsa
> dial up baglantinin otomatik kapanamasini saglayabilir miyim? nasil?
> Yardimci olabileceklere simdiden tesekkurler.
> Arslan

diald isimli programin bu ozellikleri var. Bir istek geldiginde
baglantiyi kuruyor, daha sonra da belirli bir sure veri alisverisi
olmazsa, hatti dusuyor.

B.C.