[LINUX:3414] Re: Disk kullanim alani =?iso-8859-9?Q?=2Dasl=FDnda?=

Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Sat, 30 Jan 1999 17:28:49 +0200 (EET)

Merhaba,

Vural Aslan wrote:

> Fakat kaça kaç ayırmam gerektiğini ve hangilerinin primary
> hangilerinin extended olduğunu çözemedim...
> Yani Dos olarak kaç MB ayırmak lazım?
> sonra extended ayırmak lazım mı?
> Linux native olarak ne kadar..?
> Linux swap olarak ne kadar?
> Bunları oluştururken sıra takip etmek lazım mı?
> Lazım ise hangi sırada olmalı..?

Benim size tavsiyem
Dos+Win98 icin 512 MB primary Alan ayirin,
(bu sizin kullanacaginiz uygulamalara bagli)
Daha sonra dostan acip Red Hat 5.1 den
kalan alanlari
500 MB / (Linux root)
50 MB /etc
100 MB /var
800 MB /usr/local
200 MB /usr/doc
350 MB /home
120 MB swap (hafizanizdan en az 1.5 kati buyuk olmasi
iyidir. )
olarak ayiriniz. Kesinlikle tek partition (/) olarak
kurmayin. Bu hem backuplama icin hemde hdd nizde
problem yasarsaniz iyi degildir. Siralama o kadar
onemli degildir.

Simdilik bu partitionlara uygun olarak Linux unuzu
kurun. Diger sorunlar cozumlenmeye baslanir.

iyi calismalar...