[LINUX:3226] Re: staroffice 5.0

Uzman (uzman@urgentmail.com)
Wed, 13 Jan 1999 02:45:18 +0200 (EET)

WeBeR wrote:

> Evet, sizden para istemiyorlar zaten
> starofisin sitesine gidip bir form dolduruyorsunuz okadar,
> sanirim tek amac microsoft a kac kisiye bedava hizmet verdiklerini gostermek
> ayrıntılar: www.stardiv.com

Merhaba,

Alman c't dergisinin konuyla ilgili bir haberinde, yazilim
sirketklerinin yeni "taktiklerinden" sozediliyor. Bu baglamda
MS, yeni Ofis versiyonunu, parar vererek almis dahi olsaniz,
belli sayida calistirdiktan sonra "kilitlenmesini" saglayacakmis
Bunu engellemek icin illa ve illa "register" olmaniz
gerekecekmis.

MS, bu uygulamaya, aralarinda Almanya da olan bazi ulkelerde
gitmeyecegini acikladi.

StarOffice ise yeni "defacto"yu uyguladi bile. Yanilmiyorsam
StarOffice 5.0 30 kez calistiktan sonra "susuyor". Weber`in de
dedigi gibi, sirketin web sayfasina ugrayip kayit olmaniz
gerekiyor. Para istenmiyor, ancak, kendi ifadelerine gore, kac
kullanicinin kendi yazilimlarini secip kullandigini ogrenmek
arzusundaymislar.

Bu "arzu"nun piyasa pastasini gelistirmek ile ilgili olmadigini
kimse yalanlayamaz. Gerci Stardivision, MS`den farkli olarak,
ornegin Almanya`da surmekte olan "okullar aga" kampanyasina 2
bin civarinda ucretsiz ofis paketi hibe/hediye ederek katilarak
biraz bonkor davraniyor. Ancak, sonucta onlar da para kazanma
isteginde.

Stardivison`dan alinan bir "key"in baska bir paketin
"aktiflestirilmesi" icin de kullanilip kullanilamadigi ise
ilginc bir soru.

Selamlar