[LINUX:3128] Re: BIR OZUR.....

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 8 Jan 1999 13:27:38 +0200 (EET)

On Fri, 8 Jan 1999, Vural Aslan wrote:

> Sayın Seral,
> Öncelikle teşekkür ederim.. Ben modemle bağlanıyordum ve
> gerçekten ethernet kartında bir sorun varmış..Daha doğrusu
> çalışmıyormuş..Ne yazık ki soru sorarken size daha fazla bilgi
> veremiyorum çünkü makinamı bir arkadaşım kurdu ve şu an linux
> öğrenmek için büyük bir çaba harcıyorum.. Doğrusu benim
> makinada ne kerneli kurulu aslında kernel nedir? gibi sorular
> sanırım durumumu anlatıyor.... :)
Onemli deGil gOrevimiz..;)
Neyse Oncelikle bilmeme kismina bir deGinelim.. Guzel bir yolda
ilerliyorsunuz ama bilmemek ayip deGil oGrenmemek ayip.. Ogrenmenizede
yardimici olalim..:)
Simdi kullandiGiniz kerneli en basit Su sekilde Ogrenirsiniz;
uname -r
Size Makinanizdaki kernel sUrumunu gOsterecektir.
OrneGin benimki :2.0.36
Bu arada size yardimci olabilecek dokumanlar listesini de vermek lazim:
www.linux.org.tr/belgeler kismi Cok yararli bilgiler icermekte...
Ozellikle Linux Isletim sistemi kitabini Oneririm.. Bayagi yararli
bilgiler iCermekte.. Mumkunse printout alip ciltleyin yada Piyasadan
Gorkem CETIN arkadasin kitabini alabilirsiniz.. Yada oda olmassa
web sayfasini miror yapin...;)

> Şu an bir sorunum daha var ve elimden geldiğince anlatmaya
> çalışayım.:
> RedHat Linux 5.1 kurulu...
> Network Configurator'u kullanarak PPP bağlantısı ile modemle
> internete bağlanıyorum...
> Normalde herzaman eth0 ve lo -biri ethernet kartı herhalde ama
> öteki nedir bilemiyorum- active durumda oluyorlardı..
> Bir önceki sorunda her ikisi de inactive olmuş...
> eth0'ı arkadaşın yardımıyla -yardım telefon üzerinden- kaldırıp
> yeniden kurduk... Bir IP adresi verdik ve active oldu...
> lo ise hala çalışmıyor... İşin kötüsü remove yapıyorum
> [...]
lo loopback denen sistem iCin coGu zaman yararli olan sanal bir aygit..
Daha Cok Sistemde bir arabirim(network) karti olmayinca aG islemleri hep
bu birim Uzerinden yonetilir..(Linux her zaman networku destekler)
Cogu ugulama Ozelliklede X Windows icin Onemlidir...
Redhatta bir ara bizimde basimiza gelmisti .. Sorunu elle dUzelttim..
KonfiGin nasil yapildigini hatirlamiyorumm..
elle ;
/sbin/ifconfig lo 127.0.0.1
/sbin/route add -net 127.0.0.0 netmask 255.0.0.0 lo

demeniz yeterlidir..
Bu arada /etc/sysconfig/network-scripts icinde ifcfg-lo diye bir satir
var.. Sorununuz onla ilgili bUyuk ihtimalle..
IceriGi sOyle;
DEVICE=lo
IPADDR=127.0.0.1
NETMASK=255.0.0.0
NETWORK=127.0.0.0
BROADCAST=127.255.255.255
ONBOOT=yes
^^^^^^^^^^^
Sizin orasi deGismis olabilir..!!

> Fakat şu an için terminallerde sorun yok...
> Bu arada terminaller 95 yuklu ve hub'la birbirine bağlı....
> Aslında şu an sorun yok ama bu lo -neyse artık- çalışmaması bir
> sorun oluşturur mu? Bu lo'nun şu an IP adresi de yok acaba
> sorun bu mu? Bu ise nasıl halledebilirim?
Yukarda deGindiGim gibi ethernet OrneGin calismassa bazi uygulamalar
Calismayabilir..!!
iyi Calismalar..
dS