[LINUX:3008] Re: CGI

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 4 Jan 1999 12:38:12 +0200 (EET)

On Mon, 4 Jan 1999, derinkaya wrote:
> merhaba
> Slackware 3.5 uzerine Apache 1.2 kurulu bilgisayarda CGI scriptlerle
> ilgili bir problem cikiyor. oysa kendisi ile berabe gelen test-cgi sorunsuz
> calisiyor. benim bir kitaptan yazdigim cgi'ler ise calismiyor. Erisim
> haklarini dogru olarak ayarladim. srm.conf dosyalasina CGI destegi vermesi
> icin asagidaki satirlari ekledim :
>
> srm.conf :
> "ScriptAlias /cgi-bin/ /var/lib/httpd/cgi-bin/"

bu satir sayesinde /cgi-bin/ sanal adresindeki tum URL'ler bir programa
gecit varsayilacaktir.

> "AddHandler cgi-script .cgi"

Bu sart degil. Sadece onu soyleyeyim istedim. Eger herhangi bir dizinde de
cgi betikleri yer alsin istiyorsaniz bunu yapabilirsiniz ancak bunu
yapmakla sistemdeki tum kullanicilara da kafalarina gore cgi tanimlama ve
calistirma hakki vermis olursunuz. Kisisel web sayfalarinin oldugu dizine
.cgi uzantili programi koyan web'den calistirtabilir.

> Bunlarin disinda bir ilave yapmam gerekiyor mu? Yardimci olabileceklere
> simdiden tesekkur ederim.

Sorun CGI programinizdaki bir hatadan kaynaklaniyor. Programi
gonderirseniz bakabilirim.

sevgiler, selamlar,
bd