[LINUX:26673] Re: Gelecek 1.0+2.4.1 Kernel = Garip sorunlar..

From: by way of Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Thu 29 Mar 2001 - 23:52:26 EEST

Selamlar;

Kernel 2.4.1 icin gerekli olanlara bakarsak:

Current Minimal Requirements
o Gnu C 2.91.66 # gcc --version
o Gnu make 3.77 # make --version
o binutils 2.9.1.0.25 # ld -v
o util-linux 2.10o # fdformat --version
o modutils 2.4.0 # insmod -V
o e2fsprogs 1.19 # tune2fs --version
o pcmcia-cs 3.1.21 # cardmgr -V
o PPP 2.4.0 # pppd --version
o isdn4k-utils 3.1pre1 # isdnctrl 2>&1|grep
 version

Sanirim bu sorularinizin bir kismini yanitlayacaktir.

bunun disinda webmin default olarak guvenlik nedeni ile calismaz. fakat
/etc/init.d/webmin start dendiginde de calismiyor. Bunun sanirim nedeni rpm'i
hazirlarken bir hata yapmisim ve gozden kacmis. webmin kurulurken root
sifresini alamiyor.
# /usr/share/webmin/changepass.pl /etc/webmin/ root yeni_sifre

komutu ile root sifresini belirleyerek webmin sorunsuz bir sekilde
calistirilabilir. Eger perl-Net_SSLeay paketi de kuruldu ise ssl ile de
kolayca baglanti saglanabilir.

Kolay gelsin.

--
Baris Metin

Per 29 Mar 2001 22:27 tarihinde şunları yazmıştınız: > Selamlar.. > > Bazi ihtiyaclar icin, kucuk bir makineye (32 MB RAM, 4.3GB HDD, Cel500, ISA > VGA.) Gelecek Linux 1.0 Kurduk. (RedHat, MDK, SuSE vs. suyumu cikmisti > demeyin, bulabildigim tek Linux bu.) webmin, named calismadi. Biraz ugrasip > devreye aldim. mgetty bozuk, "segmentation failed" ile kaliyor. Indirdim > netten, yenisini kurdum o da calisti. Ardindan hersey duzene girmisti ki, > seytan durttu, NAT olsun hem, hemde su 2.4 kerneli bir deneyelim bakalim > diye. 2.4.x src. 25 MB ile gozumu korkuttu, RedHat tan wolverine'in > kernelini ve gerekli paketleri indirdim. RPM zaten calismiyormus bunu > ogrendik bu arada. Icinden ayiklayarak kurdum. LILO'dan sonra hersey normal > gibiydi. Fakat ilk sorun pppd'de cikti. Calismadi. Console'da denedim, pppd > calisinca makine oylece kaliyor. Alt+F2 vs. ile diger konsoldan bakinca > (ps -x, ps -aux) process'ler icinde yok. Yani PID filan almadan oylece > kalmis. tty'yi SIG 9 ile oldurunce o terminal tekrar logine geldi. Gittim, > bir windoz makinesine modemi taktim. Gene RedHat'ten pppd'yi indirdim. > Dedim samba ile baglanir, alirim Linux'e. Sambaya kullanici tanimlamak daha > zor geldiginden, Linux'u Win98 makineye bagladim. smbmount kabul etmedi. > Bir takim hatalar vs. mount -t smbfs is gordu baglandi fakat dosyayi > gorebilmeme ragmen, cp denedigimde dosyayi acti fakat oda kopyalayamadi. > Vaktim dar, yarin makine Yozgat'a gidecek, gittim Win'den smb. yi indirdim, > ftp ile Linux'a ikisinide attim. Yeni smb'yi ve pppd'yi kurdum. pppd > calisti. Samba gene ayni sorun. > Velhasil calisan sistemi deneme tahtasi yapmamak gerektigini tekrardan > tecrube etmis olduk boylece. Makine artik gitti. Neden sorusuna kisa vadede > yapabilecegim tek sey, size danismak kaldi. Elimde src.ler vs. yok. > pppd'nin oylece askida kalmasi ve smbmount'un hatasinin sebebi ne olabilir > ki ? Bu konuda tecrubeleriniz varsa paylasmak isterim.. > > Saygi ve sevgiler.. > > > > Listeden cikmak icin: > unsub linux > mesajini listeci@bilkent.edu.tr adresine gonderiniz. > Lutfen Listeci icin MIME / HTML / Turkce Aksan kullanmayin. > Listeci arayuzu: http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html > Liste arsivinin adresi: http://listweb.bilkent.edu.tr/