[LINUX:26671] Gelecek 1.0+2.4.1 Kernel = Garip sorunlar..

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 29 Mar 2001 - 22:27:58 EEST

Selamlar..

Bazi ihtiyaclar icin, kucuk bir makineye (32 MB RAM, 4.3GB HDD, Cel500, ISA
VGA.) Gelecek Linux 1.0 Kurduk. (RedHat, MDK, SuSE vs. suyumu cikmisti
demeyin, bulabildigim tek Linux bu.) webmin, named calismadi. Biraz ugrasip
devreye aldim. mgetty bozuk, "segmentation failed" ile kaliyor. Indirdim
netten, yenisini kurdum o da calisti. Ardindan hersey duzene girmisti ki,
seytan durttu, NAT olsun hem, hemde su 2.4 kerneli bir deneyelim bakalim
diye. 2.4.x src. 25 MB ile gozumu korkuttu, RedHat tan wolverine'in
kernelini ve gerekli paketleri indirdim. RPM zaten calismiyormus bunu
ogrendik bu arada. Icinden ayiklayarak kurdum. LILO'dan sonra hersey normal
gibiydi. Fakat ilk sorun pppd'de cikti. Calismadi. Console'da denedim, pppd
calisinca makine oylece kaliyor. Alt+F2 vs. ile diger konsoldan bakinca
(ps -x, ps -aux) process'ler icinde yok. Yani PID filan almadan oylece
kalmis. tty'yi SIG 9 ile oldurunce o terminal tekrar logine geldi. Gittim,
bir windoz makinesine modemi taktim. Gene RedHat'ten pppd'yi indirdim. Dedim
samba ile baglanir, alirim Linux'e. Sambaya kullanici tanimlamak daha zor
geldiginden, Linux'u Win98 makineye bagladim. smbmount kabul etmedi. Bir
takim hatalar vs. mount -t smbfs is gordu baglandi fakat dosyayi gorebilmeme
ragmen, cp denedigimde dosyayi acti fakat oda kopyalayamadi. Vaktim dar,
yarin makine Yozgat'a gidecek, gittim Win'den smb. yi indirdim, ftp ile
Linux'a ikisinide attim. Yeni smb'yi ve pppd'yi kurdum. pppd calisti. Samba
gene ayni sorun.
Velhasil calisan sistemi deneme tahtasi yapmamak gerektigini tekrardan
tecrube etmis olduk boylece. Makine artik gitti. Neden sorusuna kisa vadede
yapabilecegim tek sey, size danismak kaldi. Elimde src.ler vs. yok. pppd'nin
oylece askida kalmasi ve smbmount'un hatasinin sebebi ne olabilir ki ? Bu
konuda tecrubeleriniz varsa paylasmak isterim..

Saygi ve sevgiler..