[LINUX:26604] Re: apache'yi farkli user ile calistirmak

From: Baris Simsek (bsimsek@bimel.com.tr)
Date: Tue 27 Mar 2001 - 15:03:07 EEST

On Tue, 27 Mar 2001, Zeki Celikbas wrote:

> Merhaba,
>
> mandrake 7.2 kullaniyorum. kullandigim program web uzerinden
> veriktabanina ulasmak icin apache'nin owner'i ile programin
> konfigurasyon dosyalarindan birinin owner'inin ayni olmasini istiyor,
> bu durumda apache'yi farkli bir user olarak calistirabilirmiyim? ve
> tabiki bunu nasil yapabilirim?

        apache'yi programin owner'i ile calistirmak kulagi ters kasimak
gibi olacak. Yarin baska program da bunu isterse isler karisir. Neden
programin dizinini komple apache owner'i ile degistirmiyorsunuz.
httpd.conf dosyasindan apache user ve group unu alin. Ornegin benim ki (ki
genelde kullanilan) nobody ve nogroup permission'larina sahip.

        chown -R nobody.nogroup /programinizin_path_i

seklinde degistirin... bilmedigimiz baska seyler mi var acaba sizi bundan
alikoyan??? simdilik umarim yardimci olmustur.

- barI$ -