[LINUX:26506] Re: Kill yapamamak....

From: Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Sat 24 Mar 2001 - 13:25:54 EET

Bence ilk tanım daha doğru. Bildiğim kadarıyla çocuk prosesin görevi bitip
öleceği zaman anne prosese bir sinyal gönderir(SIGCHLD). Eğer anne proses bu
sinyali alıp işlemez (veya almaz tam olarak bilemiyorum) ise çocuk proses
zombie durumuna geçer.

Çocuk proses ile anne proses arasındaki bağı kaldıran sistem çağrıları
mevcut ve sunucu görevi yapan programlar bir şekilde bu çağrıları
kullanıyorlar. Bir sunucu çalıştırıldığında arka plana geçmek için
çalıştırılan asıl proses bir çocuk proses yaratır. Gerekli sistem çağrıları
yapıldıktan sonra anne proses ölür ve çocuk proses arka planda çalışır.
(Buraya nasıl geldik anlamadım ama neyse..)