[LINUX:26459] Re: PostgreSQL'de veritabanina sifre

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Fri 23 Mar 2001 - 10:59:06 EET

Merhaba,

Kendi soruma yaniti kendim vereyim :) Dun biraz arastirma yaptim; biraz da
yardim aldim ve sorunu cozdum:

Simdi; sistemde normal bir kullaniciya postgres hakki verilmese bile

psql dbname -U postgres

yazarak veritabanina girebiliyordu...

Simdi; oncelikle $PGDATA dizinine gecelim: /var/lib/pgsql ya da
/var/lib/pgsql/data. Burada

 pg_passwd passwd_file_name

yazip entera basalim. Burada bize once kullanici adini; ardindan da iki
kez sifresini soracak. Burada aslinda yapilan htpasswd benzeri bir islem.
Bir sifre dosyasi olusturuyoruz. Bu olusturdugumuz sifre dosyasi
pg_hba.conf ile ayni dizinde olmali; yani $PGDATA dizininde olmali.

Bu islemden sonra $PGDATA/pg_hba.conf dosyasini acalim. En alttaki
satirlari asagidaki gibi degistirelim:

local all password passwd_file_name
host all 127.0.0.1 255.255.255.255 password passwd_file_name

Burada eger 1.satiri
local all trust

olacak birakirsaniz localhost icindeki tum kullanicilar daha once oldugu
gibi postgres veritabanina ulasabilirler.

Simdi de postgres'i restart edelim...

Artik kimse sifresiz erisemeyecektir.

iyi calismalar.

On Thu, 22 Mar 2001, Devrim GUNDUZ wrote:

> Merhaba,
>
> Bir PostgreSQL veritabanina nasil sifre konur? Dokumanlari epeyce bir
> karistirdim ; ama bulamadim. Onemli bir guvenlik acigi var bence...
>
> Saygilarimla,
>
> Devrim GUNDUZ

Ogretmen kandil gibidir... Kendisini tuketerek baskalarina isik verir...