[LINUX:26429] Re: multicast adresler

From: Baris Simsek (bsimsek@bimel.com.tr)
Date: Thu 22 Mar 2001 - 18:23:08 EET

On Thu, 22 Mar 2001, Umit Kepoglu wrote:

> Konuya tam hakim olamadigim icin sorularim sacma gelebilir. Kusura bakmayin.
> Bugunlerde bazi multicast adresler kullanan uygulamalarla ugrasiyorum.
> Sorularim sunlar:
> 1. Ayni routerin arkasinda farkli C klas adreslerde bulunan hostlarda
> calisan receiver/transmitter uygulamalar ayni bir multicast adresinden
> birbirleri ile iletisim kurabilirler mi?

        Kendi IP'si onemli degildir. Onemli olan multicast yapilacak
IP'nin bir D sinifi IP olmasidir. Bir de TTL degerinin multicast yolu
uzerindeki router sayisindan buyuk veya esit olmasidir. Ayni Subnet'te
iseler TTL=1 yeterli olacaktir. 0 da olabilir..

> 2. Farkli A ve B routerlarinin arkasinda (aralarinda bir leased line var)
> bulanan C ve D hostlarinda bulunan receiver/transmitter uygulamalar ayni bir
> multicast adresinden birbirleri ile iletisim kurulabilirler mi?

        Kurabilirler. Yalniz aradaki tum routerlarin multicast destekli
olmasi ve IGMP protokolunu desteklemesi gerekir. Eger Router'lardan emin
degilseniz uygulamalarinizi uluslararasi multicast omurgasi MBONE uzerinde
gelistirebilirsiniz. Burada onemli olan D sinifi bir IP'den multicast
yapmak ve TTL degerini uygun secmek.

> 3. Routerlarin broadcast paketlerini iletmedigi gibi multicast paketlerini
> de iletmeme gibi bir durumlari var mi?

        Tabiki var. Cogu network adminleri kendileri kapatir. Bazi
router'lar ise IGMP protokolunu desteklemediginden multicast trafigini
yonetemez. Ayrinti istiyorsan multicast'i bulan Steeve
Deering'in kendi dokumani rfc112.txt'ye goz at. Ayrica Cisco'nun
sayfasindan (www.cisco.com) aratirsan dokuman bulabilirsin...