[LINUX:26398] proxy ile ilgili teknik bir soru

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Wed 21 Mar 2001 - 19:29:15 EET

selam,

  Sirketimizde, 50 kadar web server, 3000 kadar web sitesine hostluk
yapiyor. BSD, solaris, linux, windows sistemlerinin hepsi mevcut. 4 adet
HP4000 switchin onunde bir netenforcer, ondan sonrada cisco router mevcut.
Netenforcer ile switchlerin onune proxy server koymak gibi fikir var. Bunu
squid kurarak yapmayi dusunuyoruz. Netenforcer istatistiklerine gore anlik
baglanti sayisi geceleri (ben geceleri calistigim icin soyleyebiliyorum)
3500 iila 5000 arasinda degisken. Gunduz daha fazla tabiiki.

   Linux.org.tr deki squid ile ilgili konferans belgesine gore solaris en
guclu cozum gibi gorunuyor. Ama acikcasi bir solaris serveri sadece bu is
icin kullanmak fikri parayi verecek yonetim icin hos karsilanmayacagina
eminim.

   Ne dersiniz, linux de yapsak bu isi kaldirir mi? Yada boyle bir durumda
siz olsaniz en ekonomik ve hizli olarak ne tur bir donanim ve isletim
sistemi uzerine squidi kurardiniz.

tesekkurler.